ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نروژ موج رادیویی FM را کنار گذاشت

هفته گذشته نروژ طرح خود در راستای کنار گذشتن موج FM را عملی کرد و تمام تمرکز خود از رادیو‌ی آنالوگ متوجه موج دیجیتال نمود. بدین شکل به اولین کشوری تبدیل شد که پخش ملی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

هفته گذشته نروژ طرح خود در راستای کنار گذشتن موج FM را عملی کرد و تمام تمرکز خود از رادیو‌ی آنالوگ متوجه موج دیجیتال نمود. بدین شکل به اولین کشوری تبدیل شد که پخش ملی موج FM را قطع می‌کند. این تغییر به علت ارتقای کیفیت صدای کانال‌ها و همچنین بیشترکردن تعدادشان در سامانه‌ی رادیویی این کشور بوده است که  به طور رسمی در بیست و دوم آذر ماه کلید خورد.

بلافاصله بعد از این اتفاق رادیوی دیجیتال نورگ (DRN)، یکی از نهاد‌های رادیوی همگانی و تبلیغاتی در نروژ با انتشار بیانیه‌ای اعلام نمود که این انتقال تنها متوجه کانال‌های ملی رادیویی است و کانال‌های محلی هنوز می‌توانند به پخش برنامه‌های خود در موج FM مشغول باشند.

کشور نروژ اولین کانال رادیویی دیجیتال خود را در سال ۱۹۹۵ میلادی افتتاح نمود و در حال حاضر ۳۱ کانال رادیویی نروژی در شبکه‌ی پخش دیجیتالی صدا (DAB) فعالند. ناگفته نماند که رادیوی دیجیتال در بسیاری از کشور‌های اروپایی محبوبیت بسیاری دارد و حداقل ۴۰ کشور از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

در حالیکه تنها ۴۹ درصد از رانندگان نروژی می‌توانند شبکه‌های دیجیتال گوش کنند، به گفته DRN مردم نروژ برای استقبال از تغییر نحوه‌ی پخش کانال‌های رادیویی، ۶۲ هزار دستگاه رادیوی دیجیتالی (DAB) در طول ۳ ماهه گذشته خریداری کرده‌اند.

از آنجایی‌ که پخش و انتقال داده از کانال‌های دیجیتالی DAB یک هشتم رادیو‌هایFM هزینه می‌برد، کشورهای اروپایی دیگر نظیر سوییس، دانمارک و حتی انگلستان قصد دارند برنامه‌ای مشابه در پیش گرفته و سیستم رادیوی FM را فراموش کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی