ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلفابت با سیستم تابش نور، اینترنت پرسرعت وایرلس را به مناطق پرجمعیت می آورد

واحد تحقیقاتی X آلفابت اخیراً اعلام کرده که قرار است دولت هند یکی از تکنولوژی های جدید این کمپانی را خریداری نماید. فناوری مذکور امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت بی سیم را بدون نیاز ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

واحد تحقیقاتی X آلفابت اخیراً اعلام کرده که قرار است دولت هند یکی از تکنولوژی های جدید این کمپانی را خریداری نماید. فناوری مذکور امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت بی سیم را بدون نیاز به کابل کشی، برای میلیون ها نفر مهیا خواهد ساخت.

قرار است 2 هزار جعبه در فواصل 20 کیلومتری روی سقف خانه ها قرار بگیرد تا اینترنت پر سرعت را فرهم کنند

مفاد این قرارداد هنوز مشخص نیست، اما همکاری آلفابت با دولت هند از سال آتی میلادی آغاز می شود و قرار است 2 هزار جعبه ویژه در منطقه پرجمعیت ایالت «آندرا پرادش» و در فواصل 20 کیلومتری روی سقف خانه ها قرار بگیرد تا اینترنت پر سرعت را برای مردم به ارمغان بیاورد. آندرا پرادش 53 میلیون نفر جمعیت دارد اما بنابر آخرین آمار، تنها 15 میلیون نفر از آنها تا دسامبر گذشته به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته اند.

واحد X آلفابت برنامه دارد از تکنولوژی تابش نور استفاده کند که اطلاعاتی تا سقف 20 گیگابیت بر ثانیه را از طریق نور میان این جعبه ها انتقال می دهد. این کمپانی همچنین مدعی شده که پهنای باند فراهم شده به این روش برای جستجوی هزاران نفر در وب به صورت همزمان از طریق یک دکل کافی خواهد بود.

قرارداد اخیر آلفابت با دولت هند، درپی موفقیت پروژه Loon انجام شده است

ایده کلی آلفابت، ساخت نوعی ستون فقرات برای دکل های مخابراتی و هات اسپات های وای فای است که کاربران می توانند به آن دسترسی داشته باشند. قرارداد اخیر، به دنبال یکی از خروجی های فرعی پروژه Loon واحد X آلفابت حاصل شده. در این پروژه پیشتر، چندین بار سرویس های مخابراتی از طریق شبکه ای از بالون های عظیم فراهم شده که در آن بالون ها به صورت مستقیم به موبایل های هوشمند متصل می شوند. این قابلیت برای مناطق دورافتاده با جمعیت کم تدارک دیده شده است.

آلفابت که کمپانی مادر گوگل به حساب می آید تنها یکی از سرویس دهندگان آنلاین است که می خواهد دسترسی به اینترنت را در کشورهای در حال توسعه افزایش دهد. این موضوع، تاثیری حیاتی بر رشد کسب و کارهای کشورها خواهد گذاشت. بر اساس گفته مسئولان آلفابت، دولت هند می خواهد 12 میلیون نفر دیگر را هم تا پایان 2019 از این امکان برخوردار کند.

محققان عقیده دارند چنین سیستمی در مناطقی که پیوند زدن دکل های مخابراتی به اتصالات سیمی هزینه بر و دشوار است، می تواند بسیار مفید ظاهر شود؛ اما شاید یکی از نقاط ضعف این تکنولوژی، تضعیف اتصال میان جعبه ها در شرایط نامناسب آب و هوایی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی