ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترامپ قانون ممنوعیت استفاده از محصولات کسپرسکی در ادارات دولتی را امضا کرد

دونالد ترامپ با امضای «لایحه اختیارات دفاع ملی 2018» استفاده از محصولات «کسپرسکی لب» در ادارات دولتی را ممنوع کرد. در این لایحه فراگیر خط مشی امنیتی دولت و مسائل دیگری از قبیل بودجه و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

دونالد ترامپ با امضای «لایحه اختیارات دفاع ملی 2018» استفاده از محصولات «کسپرسکی لب» در ادارات دولتی را ممنوع کرد. در این لایحه فراگیر خط مشی امنیتی دولت و مسائل دیگری از قبیل بودجه و هزینه های وزارت دفاع آمریکا مشخص شده و پس از امضای رییس جمهور به قانون تبدیل می شود.

امضای این لایحه در واقع مهر تائیدی بر هشدارهای امنیتی پیشین کاخ سفید در مورد احتمال اعمال نفوذ دولت روسیه در کمپانی کسپرسکی لب محسوب می شود.

از طرف دیگر این کمپانی که دفتر اصلی آن در روسیه قرار دارد به صورت مدام این اتهامات را رد کرده است:

کنگره آمریکا تنها بر اساس مکان جغرافیایی دفتر مرکزی کسپرکی به انتقاد از ما پرداخته و این مساله به شرکت و کارکنان آمریکایی آن صدمات جبران ناپذیری وارد می کند.

با افزایش نگرانی ها در مورد نقش روسیه در افشای ایمیل های کلینتون در کارزار انتخاباتی سال گذشته و احتمال نفوذ آنها به سازمان های دولتی و تجاری، امنیت سایبری به مساله ای حیاتی در واشنگتن تبدیل شده است.

رییس جمهور آمریکا در این راستا به مسئولان سازمان های دولتی دستور داده بود که سیستم های کامپیوتری خود را به روز کرده و از نظر امنیتی تقویت کنند.

ماه گذشته نیز «وزارت امنیت میهن» آمریکا با تاکید بر احتمال ارتباط بین مسئولان کسپرسکی و سرویس های اطلاعاتی روسی در بخشنامه ای الزام آور از تمامی سازمان ها و دپارتمان های فدرال خواسته بود که محصولات این کمپانی را از کامپیوترهای دولتی حذف کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Open Gnubook
    Open Gnubook | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

    کلا تراامپ حالش خوش نیست اگر ترامپ نگران جاسوسی است باید استفاده از ویندوز را ممنوع بکند چون مقصر اصلی ویندوز است نه کاسپراسکای

مطالب پیشنهادی