ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

علی بابا دستگاه فروش خودکار ماشین می‌سازد

اخیراً  فورد و علی بابا از همکاری خود برای ورود به بازار ماشین‌های الکتریکی چین خبر داده‌اند و در بیانیه‌ای، پیدا کردن‌ راه‌های جدید خرید ماشین را از اهداف اساسی‌شان برشمردند. اکنون جزئیات بیشتری از ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

اخیراً  فورد و علی بابا از همکاری خود برای ورود به بازار ماشین‌های الکتریکی چین خبر داده‌اند و در بیانیه‌ای، پیدا کردن‌ راه‌های جدید خرید ماشین را از اهداف اساسی‌شان برشمردند. اکنون جزئیات بیشتری از استراتژی‌های این دو شرکت منتشر شده و مشخص شده که آنها قصد دارند دو واحد کاملا اتوماتیک فروش اتومبیل را تا دی‌ماه امسال در دو شهر شانگهای و نیانینگ مستقر کنند.

قرار است روند انجام معامله با این دستگاه‌ها کاملاً به طور آنلاین و بدون دخالت نیروی انسانی طراحی شود. بدین شکل که ابتدا فرد باید از ماشین مورد علاقه‌اش عکسی با نرم افزار Taobao گرفته، با اضافه کردن یک سلفی و اطلاعات شخصی، برای یک دور رانندگی آزمایشی درخواست تعیین وقت بدهد.

سپس به نزدیکترین ساختمان فروش اتومبیل Tmall مراجعه کرده و با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره احراز هویت شود. اتومبیل انتخابی به صورت اتوماتیک از یک دستگاه فروش خودکار سه طبقه‌ای عظیم به خریدار رسیده و او فرصت دارد که سه روز از آن به طور آزمایشی بهره ببرد.

پس از گذشت این سه روز فرد می‌تواند ماشین مذکور را خریده یا آن را برگرداننده و همین پروسه را برای کالای دیگری در پیش گیرد.

این دستگاه‌های فروش خودکار برخلاف نمایندگی‌های سنتی، با برند‌های مختلفی همکاری می‌کنند که از این طریق به خریداران آزادی عمل بیشتری می‌دهند. «هان لو» مدیر بازاریابی شرکت Tmall درباره‌ی اهداف تولید چنین ابر دستگاه گفت:

«ما با تولید این دستگاه‌ها قصد داریم مشکلات اساسی کاربران را در روند خرید اتومبیل حل کنیم. بر این اساس، در حال ساخت یک فروشگاه آزمایشی فیزیکی هستیم که به افراد اجازه می‌دهد با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، ماشین‌های مورد نظرشان را خریداری کنند.»

البته تولید چنین دستگاه‌هایی اتفاق تازه‌ای نیست، چندی پیش خرده‌فروشی اتومبیل آنلاین Carvana در سَن آنتونیوی تگزاس به مرحله برداری رسیده و همچنین ابرماشین ۱۵ طبقه‌ای فروش خودرو‌های لوکس نیز در سنگاپور ساخته شده است.

علی بابا که تجربه خوبی در زمینه فروش آنلاین ماشین و حتی هواپیما کسب کرده، قصد دارد قلمروی خود را به ایجاد فروشگاه‌های فیزیکی نیز گسترش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali shafiey
    ali shafiey | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

    غیر از درخواستهای غیر واقعی شاید طرف ماشینو گرفت رفت تصادف کرد یا خرابش کرد!

  • Erfan Moti
    Erfan Moti | ۲۷ آذر ۱۳۹۶

    اگه ایران باشه ملت میرن درخواست تست درایو بوگاتی شیرون میدن و بعد ۳ روز میگن خوشمون نیومده درخواست بنتلی پر میکنن برا خودشون و ۳ روز با بنتلی

مطالب پیشنهادی