ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی نسخه موبایل NBA 2K18؛ مصائب صفحات لمسی

صفحات لمسی اسمارت فون ها هر چه قدر دست سازندگان را برای ایجاد خلاقیت باز گذاشته اند اما از آن طرف محدودیت های خودشان دارند و نسخه موبایل NBA 2K18 هم گریبان گیر همین مشکلات شده ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

صفحات لمسی اسمارت فون ها هر چه قدر دست سازندگان را برای ایجاد خلاقیت باز گذاشته اند اما از آن طرف محدودیت های خودشان دارند و نسخه موبایل NBA 2K18 هم گریبان گیر همین مشکلات شده است. بازی هنوز استانداردی نه فقط برای عناوین بسکتبالی بلکه کل بازی های ورزشی تلفن های هوشمند به حساب می آید.

همانند قسمت های پیشین، NBA 2K18 بهترین تجربه از ان بی ای را به کاربر هدیه می دهد

کمپانی 2K به خوبی به کونامی و الکترونیک آرتز نشان داد که یک پورت واقعی از نسخه کنسولی باید چگونه باشد. اگر قسمت های جدید بازی های ورزشی فیفا و PES به خاطر ساده سازی های بی مورد و حذف بعضی حالت های گیم پلی محبوب طرفداران شان را مایوس کرده باشند ولی NBA 2K18 به خوبی انتظارات علاقه مندان به ان بی ای را برآورده می کند.

بازی با وجود شباهت های فراوانش به قسمت های قبلی همچنان پکیجی را ارائه می دهد که خیلی کم در عناوین موبایل میبینیم اما تمام این المان های مثبت در سایه معضل همیشگی بعضی از بازی های بزرگ اسمارت فون ها قرار گرفته اند؛ کنترل. بدون وجود یک کنترلر فیزیکی شاید نتوان تجربه ای که از بازی انتظار می رود را برد.

پیشرفت های خیلی کم نسبت به گذشته همیشه از مشکلات نسخه های موبایل NBA بوده اند و در NBA 2K18 هم این مسئله مشاهده می شود. البته پیشرفت ها هنوز به اندازه ای هستند که عنوانی نتواند لقب بهترین بازی بسکتبالی را از این سری بگیرد.

سری NBA 2K حتی روی کنسول ها کنترل آسانی نداشته و برای یادگیری آن باید زمان بیشتری نسبت به بقیه بازی های ورزشی بگذارید. 2K در ورژن های موبایل تمام تلاشش را کرده تا این پیچیدگی ها را روی اسمارت فون ها به حداقل برساند و تا جایی هم توانسته به هدفش برسد ولی تلاش هایش کافی نبودند.

پیشرفت های کوچک NBA 2K18 در این قسمت نیز تغییری در اصل قضیه ایجاد نمی کند. وجود تعداد زیاد دکمه روی صفحه برای عنوانی که ریتم گیم پلی سریعی دارد گیج کننده خواهد بود و حتی بعد از عادت کردن به جای آن ها باز کار سختی پیش رو خواهید داشت.

نمایی از داستانی که در بخش MyCAREER روایت می شود. بد نیست بدانید بازی فعلا برای دیوایس های اندرویدی به خوبی بهینه نشده است.

اما اگر می توانید با این مسئله کنار بیاید بنابراین می توانید منتظر بهترین تجربه شبیه سازی شده بسکتبال روی موبایل باشید. در حالت کلی NBA 2K18 دارای چهار حالت گیم پلی اصلی است. بخش Association این امکان را به بازیکن می دهد تا کنترل یک تیم ضعیف را به عهده گرفته و با آن به مسابقات ان بی ای برود.

حالت MyCAREER نیز که قسمت داستانی سری NBA به حساب می آید در این عنوان حضوری دوباره دارد. بلافاصله بعد از اجرا، بازی از شما می خواهد تا شخصیت خود را بسازید. این شخصیت در بخش MyCAREER به کارتان آمده و با او به یک ماجراجویی بسکتبالی جالب می روید.

در بازی می توانید از چند دکمه با هم استفاده کنید؛ انگشتان را روی سرعت گذاشته و همان موقع به سمت شوت یا دفاع (بسته به موفقیت تان) بکشید تا هر دو کار انجام شود.

MyCAREER در برابر قسمت های پیشین بهبودهای زیادی به جز باورپذیرتر بودن دیالوگ ها و بعضی اتفاقات به خود ندیده ولی برای عنوانی ورزشی روی موبایل نیز همین بخش قابل قبول است. جدا از اینکه وجود چالش های متنوع، قابلیت ارتقا و سیستم عملکرد بازیکن در جریان مسابقات باعث شده اند تا MyCAREER یکی از لذت بخش ترین قسمت های بازی باشد.

سومین حالت گیم پلی بازی Quick Match نام دارد. در اینجا می توانید با تیم های ان بی ای به رقابت با هوش مصنوعی بروید. در نهایت به بخش Blacktop می رسیم که به همراه MyCAREER از لذت بخش ترین قسمت های بازی به شمار می رود. در این حالت، بازیکن طعم مسابقات آسفالت بسکتبال را می چشد.

تنوع محیط های بخش Blacktop از جمله نکات مثبت NBA 2K18 است. متاسفانه بازی فعلا حالت آنلاین ندارد.

در واقع مسابقه به یک نیمه زمین محدود شده و حالا به صورت تک نفره تا پنج نفره باید با بسکتبالیست های رو به رویی بازی کنید. از لحاظ گیم پلی قسمت های پیشین در بهترین حالت ممکن بودند و بنابراین نباید در NBA 2K18 انتظار پیشرفتی بزرگی را داشت.

بازی همان فرمول پیشین را دنبال می کند اما فیزیک به مراتب بهتر، البته سیستم شوت بهبود یافته و رفتارهای منطقی تر هوش مصنوعی همگی موجب گشته اند تا ساخته Visual Concepts با تجربه واقع گرایانه تری که به مخاطب ارائه می دهد حداقل از لحاظ گیم پلی چند قدم از قسمت های پیشین خود جلوتر باشد.

شاید بین عناوین ورزشی موبایل، NBA 2K18 بهترین آهنگ ها را داشته باشد.

انیمیشن های بیشتر شاید بزرگترین تغییر مثبت گرافیک به حساب بیاید. البته گرافیک بازی همچنان در میان بهترین های اسمارت فون ها قرار دارد و اگر یک دیوایس قدرتمند دارید و افت فریم ها فاکتور بگیرید، می توانید منتظر بهترین نمای بصری بین عناوین ورزشی تلفن های هوشمند باشید.

NBA 2K18 همانند NBA 2K17 بهبودهای کمی نسبت به گذشته به خود دیده است اما می دانید نکته کجاست؟ با وجود همین پیشرفت های کم باز بازی بهترین تجربه ممکن از ورزش بسکتبال را برای بازیکن به ارمغان می آورد. شما نیز می توانید طعم این تجربه دلنشین را بچشید فقط در صورتی که با کنترل سخت بازی کنار بیایید.

NBA 2K18

NBA 2K18

سازنده: Visual Concepts قیمت: 7.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 3100 / 2400 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MohamadReza
    MohamadReza | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

    تازه مصیبت از جایی شروع میشه که دستت عرق کنه کلا بازی های ورزشی و اکشن روی موبایل زیاد حال نمیده. صفحه نمایش کوچیک کنترل ضعیف گرافیک پایین گرم شدن گوشی و خراب شدن باتری و...

مطالب پیشنهادی