ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت پلیمری برای نمایشگر های موبایل که برای ترمیم باید نوازش شود

شکستگی شیشه نمایشگر موبایل یکی از بدترین اتفاقاتی است که می تواند برای موبایلتان پیش بیاید. در این صورت یا باید قید استفاده از تلفن هوشمندتان را بزنید، یا شیشه آن را تعویض کنید. به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

شکستگی شیشه نمایشگر موبایل یکی از بدترین اتفاقاتی است که می تواند برای موبایلتان پیش بیاید. در این صورت یا باید قید استفاده از تلفن هوشمندتان را بزنید، یا شیشه آن را تعویض کنید. به تازگی پلیمری شبیه به شیشه توسعه داده شده که در صورت تعبیه در موبایل ها، تنها با فشار دست می توان شیشه نمایشگر شکسته را تعمیر کرد.

پلیمرهای با قابلیت خود ترمیمی معمولاً به 120 درجه سانتیگراد دما برای ترمیم شدن نیاز دارند. ولی پلیمری که اخیراً توسط محققان دانشگاه توکیو به سرپرستی پروفسور «تاکوزو آیدا» توسعه داده شده، در دمای 21 درجه سانتیگراد و تنها با فشار دست کاربر به سادگی ترک ها را یکدیگر چسبانده و ترمیم می شود.

پیش از این ماده ویژه ای از ترکیب نوعی پلیمر کشسان و یک نمک یونی توسعه داده شده بود. این ماده در صورتی که به دو نیمه جداگانه تقسیم می شد، می توانست در عرض 24 ساعت دوباره به هم بچسبد و جالب تر ایکه رسانای برق نیز بود. همچنین چندی پیش موتورولا پتنت «پلیمر حافظه دار» را به ثبت رساند که نحوه کارکرد نمایشگری با قابلیت ترمیم شکستگی های ظریف را تشریح می کرد.

امید می رود در آینده پلیمر جدید در نمایشگر موبایل ها تعبیه شود تا بدین ترتیب هزینه تعمیرات تلفن های هوشمند کاهش یابد و در عین حال کاربران را از استفاده محافظ های نمایشگر بی نیاز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad Kh
    Mohammad Kh | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

    منو حالا نوازش کن که این فرصت نره از دست. ???

  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۲۸ آذر ۱۳۹۶

    باید بمالیش تا خوب شه?

  • br fri
    br fri | ۲۸ آذر ۱۳۹۶

    امیداوارم به سرعت عملی بشه
    فوق العاده هس

مطالب پیشنهادی