ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

رگولاتوری فرانسه به واتس اپ بابت جمع آوری اطلاعات برای فیسبوک هشدار داد

کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی‌ های فرانسه موسوم به CNIL به واتس اپ دستور داده که اشتراک گذاری اطلاعات کاربران این سرویس با فیسبوک را متوقف کند. به موجب این هشدار، واتس اپ برای انجام این دستور ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۵۷

کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی‌ های فرانسه موسوم به CNIL به واتس اپ دستور داده که اشتراک گذاری اطلاعات کاربران این سرویس با فیسبوک را متوقف کند. به موجب این هشدار، واتس اپ برای انجام این دستور تنها یک ماه فرصت خواهد داشت.

تقریبا یک سال پیش بود که واتس اپ بند جدیدی به قوانین استفاده از اپلیکیشن خود اضافه کرد که به موجب آن کاربران باید موافقت می کردند که اطلاعات شان برای اهداف تبلیغاتی، امنیتی و گردآوری هوش تجاری با فیسبوک به اشتراک گذاشته خواهد شد.

CNIL علیرغم تأیید گردآوری اطلاعات توسط واتس اپ برای ارتقای امنیت، انجام همین کار برای هوش تجاری را غیر قابل قبول توصیف کرده است. به اعتقاد CNIL واتس اپ هرگز به کاربرانش نگفته که داده های آنان را برای هوش تجاری جمع آوری می کرده و تنها راه برای جلوگیری از اشتراک گذاری داده هم پاک کردن اپلیکیشن بوده است و این موضوع ناقض آزادی های بنیادین کاربران محسوب می شود.

این اولین باری نیست که رگولاتوری های اروپایی نسبت به نحوه جمع آوری اطلاعات فیسبوک اعتراض می کنند.  سپتامبر سال گذشته بود که دولت آلمان به فیسبوک دستور داد که گردآوری اطلاعات از کاربران واتس اپ در این کشور را متوقف سازد. در نوامبر همان سال هم به دلیل هشدار دولت انگلستان، فیسبوک مجبور شد که جمع آوری اطلاعات از کاربران واتس اپ در این کشور را متوقف کند.

اما در ماه می سال جاری فیسبوک به دلیل ارائه اطلاعات گمراه کننده در مورد نحوه مالکیتش بر واتس اپ، از سوی اتحادیه اروپا به پرداخت جریمه ای 122 میلیون دلاری محکوم شد. غول شبکه های اجتماعی اعلام کرده بود که به هیچ عنوان قادر به ایجاد ارتباط میان حساب های کاربری کاربران واتس اپ با حساب های فیسبوک نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی