ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شواهد جدید احتمال تبرئه معاون سامسونگ را کمرنگ کرد

تابستان امسال «لی جائه یونگ» (Lee Jae-yong) معاون ارشد کمپانی سامسونگ به اتهام اختلاس، ارتشاء و کلاه برداری مجرم شناخته شده و به 5 سال زندان محکوم شد. لی به پرداخت رشوه به رئیس جمهور پیشین ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

تابستان امسال «لی جائه یونگ» (Lee Jae-yong) معاون ارشد کمپانی سامسونگ به اتهام اختلاس، ارتشاء و کلاه برداری مجرم شناخته شده و به 5 سال زندان محکوم شد.

لی به پرداخت رشوه به رئیس جمهور پیشین کره جنوبی «پارک گئون هی» متهم شده بود اما وی در دفاعیات خود مدعی شد که به جز یک دیدار چند دقیقه ای ملاقات دیگری با رییس جمهور نداشته و بر این مبنا تقاضای تجدید نظر کرده بود.عفو اعضای رده بالای خاندان های مالک کمپانی های بزرگ در کره جنوبی (موسوم به chaebol) رویه ای نسبتاً معمول است و او نیز امیدوار بود مانند پدرش «لی کان هی» از مجازات فرار کند، حالا اما شواهد جدیدی به دست آمده که احتمال تبرئه وی را بسیار کم کرده است.

در ابتدای ماه میلادی جاری منشی سابق خانم پارک شهادت داد که لی در سال 2014 با رییس جمهور سابق کره دیدار داشته و متعاقب آن نیز این دو با هم دیدار کرده اند. این شهادت دقیقا خلاف آن چیزی است که لی در دادگاه اظهار کرده است.

بر اساس قوانین کره جنوبی رییس جمهور می تواند مجازات افراد را تعلیق کرده یا حتی آنها را عفو کند و پدر لی نیز قبلا با همین ترفند از زیر بار مجازات شانه خالی کرده بود.

با این حال «لی میونگ باک»، رییس جمهور فعلی کره جنوبی در کمپین انتخاباتی خود بر مخالفت با خاندان های حاکم بر کمپانی های عظیم کره ای و اعمال نفوذ آنها بر سازمان های دولتی تاکید می کرد، به همین دلیل لی جائه نمی تواند چندان روی لطف رییس جمهور فعلی حساب باز کند.آقای لی در شرایطی به 5 سال زندان محکوم شد که دادستان برای وی 12 سال زندان را درخواست کرده بود و حالا قرار است این حکم بازبینی شود.

وکلای آقای لی پیش از شهادت منشی سابق خانم پارک تلویحا اعلام کرده بودند که در صورت تائید حکم 5 ساله پرونده را به دادگاه عالی کره جنوبی خواهند کشاند، حالا اما با توجه شرایط جدید ممکن است به همان 5 سال زندان راضی شده و از این کار خودداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سروش
    سروش | ۲۸ آذر ۱۳۹۶

    جدیدا چقدر از "تلویحا" استفاده میکنید ?

مطالب پیشنهادی