ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه فایل به روزرسانی های قدیمی ویندوز را از حافظه سیستم پاک کنیم؟

ویندوز با دریافت به روزرسانی های تازه، آپدیت های قدیمی را روی حافظه سیستم انباشته می کند. این رویه شاید در نوع خود مشکل بزرگی نباشد. اما پس از دریافت چند به روزرسانی پی در ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

ویندوز با دریافت به روزرسانی های تازه، آپدیت های قدیمی را روی حافظه سیستم انباشته می کند. این رویه شاید در نوع خود مشکل بزرگی نباشد. اما پس از دریافت چند به روزرسانی پی در پی، ویندوز فضای حافظه سیستم را با کوهی از فایل آپدیت های قدیمی پر می کند.

اما خوشبختانه برای این مشکل نیز یک راهکار ساده وجود دارد. تنها کافیست مسیری را که در ادامه نشان تان می دهیم دنبال کنید تا از شر فایل های اضافی ویندوز خلاص شوید.

برای شروع باید به کنترل پنل بروید. با این حال اگر از جای کنترل پنل در ویندوزهای جدید خبر ندارید می توانید عبارت «Control Panel» را در سرچ بار منوی استارت جستجو کنید. اولین نتیجه ای که ویندوز در اختیارتان قرار می دهد، کنترل پنل خواهد بود. روی آن کلیک کنید و در پنجره باز شده به دنبال «Administrative Tools» بگردید.

حالا با ورود به پنجره Administrative Tools باید روی «Disk Cleanup» کلیک کنید. سپس در پنجره باز شده گزینه «Clean up system files» را انتخاب کنید و وارد پنجره آن شوید. حالا در پنجره باز شده، تیک مقابل گزینه «Windows Update Cleanup» را بزنید.

در صورتی که گزینه «Previous Windows installations» در این پنجره وجود داشت، تیک آن را نیز فعال کنید. در نهایت روی کلید «OK» کلیک کنید و بگذارید که سیستم کارش را انجام دهد. البته باید خاطر نشان کرد که ممکن است این روند کمی طول بکشد.

پس بهتر است برای مدتی از سیستم خود فاصله بگیرید و آن را برای مدتی به دست ویندوز بسپارید. پس از پایان پروسه، تمام به روزرسانی های قدیمی ویندوز پاک می شوند و پس از آن به فضای بیشتری روی سیستم خود دسترسی خواهید داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • kerimi
    kerimi | ۵ اسفند ۱۳۹۶

    به نظر من ویندوز کرک شده بسیار نا امن تر از ویندوز اورجیناله و همینطور به طور پیاپی نیاز داریم تا آپدیتای قبلیشو پا ککنیم یا جلوی آپدیتای جدیدو بگیریم
    حالا اینکه همه اطلاعاتمون میره واسه آمریکا یه جور فرضیس
    ولی قضیه قطعی که همه میدونیم اینه که هیشکی فی سبیل الله ویندوزو نمیاد واسه ملت کرک کنه و رایگان در اختیارشون بذاره
    همینطور که این قضیه واسه آنتی ویروسای کرک شده و اینکه تو بیت کوی نبه کار میرن اثبات شد میتونه تو ویندوزم اثبات بشه که نسخه اوریجینالش حداقل به صورت ظاهری بسیار امن تره ار نظر حفظ اطلاعاتمون
    البته نسخه ای که از خود نمایندگی ماسکروسافت که شرکت رایان نت هست و سایت microsoftpartner.uk هستش از نظر من ایمنه

  • sorush33
    sorush33 | ۲ دی ۱۳۹۶

    ممنون

مطالب پیشنهادی