ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دام جدید هکرها برای استخراج پول دیجیتالی مونرو از کاربران سایت های پر بازدید
تکنولوژی

هشدار سیمنتک: هکر ها از موبایل و کامپیوتر کاربران پول دیجیتالی مونِرو استخراج می کنند

محبوبیت استخراج و مبادله پول های دیجیتالی، موجب شده حملات بد افزاری به منظور سوء استفاده از کاربران برای استخراج این ارزها حتی با سرعت بیشتری نسبت به افزایش قیمت آنها رشد کند. هکرها می ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۵

محبوبیت استخراج و مبادله پول های دیجیتالی، موجب شده حملات بد افزاری به منظور سوء استفاده از کاربران برای استخراج این ارزها حتی با سرعت بیشتری نسبت به افزایش قیمت آنها رشد کند. هکرها می توانند با قرار دادن بد افزارهایی در قالب اسکریپت در سایت های عمومی، از منابع پردازنده کاربران بهره ببرند و به ارزهای رمز پایه دست یابند. بر اساس گزارشی که به تازگی از شرکت امنیتی سیمنتک منتشر شده استفاده هکر ها از این روش افزایش قابل توجهی یافته و حالا تهدیدی جدی برای کاربران موبایل ها و کامپیوترهای شخصی به محسوب می شود.

چرا استفاده از بد افزار ها جهت استخراج پول های دیجیتالی برای هکرها جذاب است؟

هکرها به واسطه استخراج ارزهای دیجیتالی به سودی بیش از سایر روش های درآمدزایی از طریق بد افزارها دست می یابند. همچنین افزایش روز افزون ارزش این ارزهای رمز پایه، بسیاری از هکر ها را به کسب درآمد از آنها علاقه مند کرده است.

سیمنتک در بررسی سایت های آلوده چه یافت؟

بسیاری از نرم افزارهای آنتی ویروس از جمله ابزارهای ارائه شده توسط سیمنتک معمولاً قادر به شناسایی سایت های آلوده به این بد افزارها هستند. بدین ترتیب این شرکت توانسته آماری از میزان گستردگی آنها را در میان سایت ها بررسی کند. این کمپانی دریافت که هکرها به پول دیجیتالی «Monero» علاقه بسیاری نشان می دهند و در هفته های اخیر میزان فعالیت های آنها برای استخراج این ارز افزایش یافته است.

چرا مونرو برای هکرها جذاب تر از سایر پول های دیجیتالی است؟

بررسی های روزانه سیمنتک موجب شد که در اواخر ماه نوامبر سال جاری (آبان تا آذر سال 96)، 3 میلیون مورد استفاده از بد افزارهای استخراج کننده مونرو کشف شود. دلیل توجه هکر ها به این پول دیجیتالی از افزایش ارزش آن حاصل می شد. در حالی که چندی پیش ارزش آن تنها 200 دلار به ازای هر واحد بود، ولی تا زمان نگارش این مطلب ارزشش به بیش از 360 دلار رسیده است.

دام جدید هکرها برای استخراج پول دیجیتالی مونرو از کاربران سایت های پر بازدید
ارزش مونرو افزایش قابل توجهی را تجربه کرده. نمودار، میزان کشف بد افزارهای استخراج کننده مونرو را نسبت به افزایش قیمت آن نمایش می دهد.

همچنین دلیلی که هکر ها این ارز رمزپایه را به نمونه های دیگر از جمله بیت کوین و اتریوم ترجیح می دهند این است که مونرو با الگوریتم هایی که برای استخراج آن از پردازنده استفاده می کنند، بسیار سازگار است. بدین ترتیب هکر ها می توانند به راحتی از قدرت پردازشی تعداد پر شمار بازدیدکنندگان سایت های مختلف بهره ببرند.

هکرها از چه ابزاری برای استخراج مونرو استفاده می کنند؟

برای استخراج این ارز دیجیتالی در پشت صحنه فعالیت های قربانیان، هکر ها از ابزاری به نام «Coinhive» بهره می برند که بر اساس کدهای جاوا اسکریپت ساخته شده. البته خوشبختانه اکنون این ابزار توسط بسیاری از نرم افزارهای امنیتی شناسایی شده و از فعالیتش جلوگیری می شود. همچنین علی رغم اینکه سایتی که این ابزار را ارائه می کرده اکنون از دسترس خارج شده، ولی بر اساس گزارش سیمنتک بد افزارهایی که از این ابزار بهره می برند، همچنان فعال و در حال افزایش هستند.

هکر ها چه سایت هایی را برای آلوده سازی به بد افزار انتخاب می کنند؟

بد افزار یاد شده هنگامی بهترین سود آوری را برای هکرها فراهم می آورد که به مدت طولانی، در پس زمینه از قدرت پردازشی سخت افزار کاربر بهره ببرد. بدین ترتیب سایت هایی که ویدیو ها را استریم می کنند می توانند از سوی هکر ها جذاب تلقی شوند؛ زیرا این سایت ها به مدت طولانی تری کاربر را با خود همراه می کنند.

آیا سایت های معروف هم تا به حال به این بد افزار آلوده شده اند؟

آلوده کردن سایت ها معمولاً بدون اجازه صاحبان آنها انجام می شود. تا کنون سایت های بسیاری از جمله دو سایت متعلق به «شو تایم» که به استریم ویدیو می پردازد، به بد افزارهای استخراج کننده مونرو آلوده شده اند.

افزونه «SafeBrowse» در مرورگر کروم و استخراج پول دیجیتالی مونرو
افزونه «SafeBrowse» در مرورگر کروم به استخراج پول دیجیتالی مونرو می پرداخت. در تصویر میزان غیر عادی استفاده این افزونه از پردازش پردازنده را مشاهده می کنید.

همچنین سایت «پایرت بی» نیز به واسطه یک افزونه ارائه شده در مرورگر کروم، اقدام به سوء استفاده از منابع پردازشی کاربران برای استخراج این پول دیجیتالی کرده بود.

آیا تلفن های هوشمند نیز از سوی هکرهای استخراج کننده مونرو تهدید می شوند؟

متاسفانه جواب این سوال مثبت است. بر اساس گزارش سیمنتک در برخی از اپ های اندرویدی آثاری از استخراج کنندگان ارزهای دیجیتالی دیده می شود. البته با توجه به اینکه قدرت پردازشی موبایل ها بسیار ضعیف تر از کامپیوترها است، به نظر می رسد هکرها بیشتر به سوء استفاده از کامپیوترها علاقه نشان می دهند.

تهدید اندروید

البته همچنان باید نگران رشد روز افزون استخراج این ارز و سایر نمونه های مشابه از موبایل ها بود. بر اساس بررسی های سیمنتک، اپ های اندرویدی که بدین منظور اقدام به سوء استفاده از کاربران می کنند نسبت به سال 2016 به میزان 34 درصد افزایش داشته و اکنون به تعداد 35 اپ رسیده است.

پیشنهاد می کنیم مطلب ویژه دیجیاتو در مورد هر آنچه باید در مورد بیت کوین بدانید را از دست ندهید. همچنین مطلب خواندنی در مورد فناوری بلاک چین و مبارزه آن با کاپیتالیسم را نیز از مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • nexaen
    nexaen | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

    لینک منبع به جای ورج به دیجیاتو داده شده.

  • nexaen
    nexaen | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

    جالبه - قبل از این داشتم صفحه ی زیر رو میخوندم - نگرش متفاوت به موضوع رو نشون میده

    https://chefkochblog.wordpress.com/2017/12/18/secure-cryptocurrencies-they-exist/

  • arsnavenger
    arsnavenger | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

    اگر این مقدار اشغال رم نشون دهنده ی ماینینگ افزونه ها باشه همین الانش دوبرابر همینرو افزونه ادبلاکر مرورگر ها میگیره.

    • علی باقرزاده
      علی باقرزاده | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

      توجه داشته باشید که تمرکز تصویر روی میزان پردازش هست و نه رم. 61.6 درصد

مطالب پیشنهادی