ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی A8
تکنولوژی

آیا دوربین سلفی دوگانه گلکسی A8 جدید مقدمه ای برای پیاده سازی آن در گلکسی S9 است؟

سامسونگ روز گذشته سری جدید موبایل های میان رده گلکسی A8 و A8 پلاس را به صورت رسمی معرفی کرد. این دو اسمارت فون از دوربین سلفی دوگانه بهره می برند که در سال گذشته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

سامسونگ روز گذشته سری جدید موبایل های میان رده گلکسی A8 و A8 پلاس را به صورت رسمی معرفی کرد. این دو اسمارت فون از دوربین سلفی دوگانه بهره می برند که در سال گذشته به قابلیتی محبوب تبدیل شده گرچه اغلب کمپانی ها از این پیکربندی در دوربین های اصلی بهره می برند.

همانطور که می دانید استفاده از دو سنسور در دوربین به ایجاد افکت زیبای بوکه منجر می شود که سامسونگ با عبارت «Live Focus» از آن یاد می کند.

گلکسی A8 و A8 پلاس
گلکسی A8 و A8 پلاس

یکی از سیاست هایی که کمپانی کره ای در سال های اخیر دنبال کرده آزمایش قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری در موبایل های میان رده پیش از تعبیه آنها در پرچمدارها است .

برای مثال این کمپانی پیش از پیاده سازی رم 6 گیگابایتی در نوت 8 آن را در موبایل گلکسی C9 محدود به چین آزمایش کرده و ظاهرا بازخوردهای مناسبی نیز دریافت کرده بود.

بنابرین معرفی دوربین سلفی دوگانه در گلکسی A8 را می توان به عنوان مقدمه ای برای ارائه این قابلیت در پرچمدارهای بعدی تلقی کرد.

نکته جالب این جاست که علی رغم استفاده از دو سنسور 16 و 8 مگاپیکسلی با ضریب اف 1.9 در دوربین سلفی گلکسی A8 و مدل پلاس آن، دوربین اصلی تنها از یک سنسور 16 مگاپیکسلی بهره می برد.گلکسی A8در تصاویر و رندرهای فراوانی که اخیرا از گلکسی S9 و قاب آن به بیرون درز کرده در پنل عقب تنها یک دوربین معمولی به چشم می خورد.

در این رندرها مکان قرار گیری سنسور اثر انگشت به زیر دوربین منتقل شده و طراحی آن از عمودی به افقی تغییر کرده است.

قاب گلکسی S9

با توجه به این رندرها سامسونگ ممکن است با در پیش گرفتن روش گوگل به جای استفاده از دو سنسور قابلیت Live Focus خود را از طریق پردازش نرم افزاری میسر کرده یا با پیروی از راهکار اپل برای آیفون 10، از دو سنسور سلفی استفاده کرده اما آن را تنها در مدل پلاس پرچمدار خود در اختیار کاربران قرار دهد.

برای مشخص شدن سیاست آتی سامسونگ باید تا معرفی سری جدید گلکسی که احتمالا اوخر سال جاری خواهد بود، منتظر بمانیم.

برای بررسی بیشتر و اطلاع از قابلیت هایی که ممکن است بعدا در گلکسی S9 پیاده سازی شوند، می توانید بررسی جامع و کامل دیجیاتو از گلکسی A8 و A8 پلاس 2018 را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

    یه 5 درصد بیشتر از آیفون x حاشیه داره

  • yaser ansari
    yaser ansari | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

    خیلی حاشیه داره

  • Farzad FJ
    Farzad FJ | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

    ایا شما با الجی لج دارین که بررسی v30 رو نمیزارید

مطالب پیشنهادی