ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رانندگی بدون پا در مسابقات 24 ساعته؛ نبرد الکس زاناردی با ب ام و M8 GTE

الکس زاناردی (Alex Zanardi) قهرمان اسبق مسابقات اتومبیلرانی که 16 سال پیش هر دو پای خود را در یک تصادف وحشتناک در رقابت های کارت از دست داده، خود را برای حضور در مسابقات 24 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

الکس زاناردی (Alex Zanardi) قهرمان اسبق مسابقات اتومبیلرانی که 16 سال پیش هر دو پای خود را در یک تصادف وحشتناک در رقابت های کارت از دست داده، خود را برای حضور در مسابقات 24 ساعته رولکس دیتونا 2019 آماده می کند.

الکس زاناردی قهرمان رانندگی معلول از پا

جمعه گذشته کمپانی ب ام و در حاشیه بررسی فصل 2017 مسابقات 24 ساعته رولکس دیتونا اعلام کرد که این راننده ایتالیایی با یک نسخه ویژه از اتومبیل تا دندان مسلح M8 GTE در فصل 2019 این سری از حاضر خواهد شد. در همین راستا و به منظور کسب آمادگی، زاناردی در سال آینده میلادی تست هایی را با این خودرو پشت سر خواهد گذاشت.

از زمان تصادف در سال 2001 به بعد، زاناردی همکاری های زیادی را با ب ام و داشته و باواریایی ها به بهترین شکل ممکن از این قهرمان با سابقه حمایت کرده اند. رقابت های اتومبیلرانی تورینگ قهرمانی جهان و مسابقات سرعت Blancpain GT تنها دو نمونه از مواردی هستند که زاناردی به همراه ب ام و در آنها حضور داشته است.

احتمالا در جریان هستید که علاوه بر اتومبیلرانی، زاناردی در رشته ویلچر رانی نیز فعالیت بسیار پر رنگی داشته و با اراده پولادین خود توانسته مدال طلای این رشته را در بازی های پارالمپیک 2012 لندن و 2016 ریو را نیز به کارنامه خود اضافه کند.

طبق شنیده ها باواریایی ها قصد دارند مستندی را در رابطه با مراحل آماده سازی این قهرمان پر افتخار با نام "مسیر منتهی به دیتونا" تهیه کنند. ظاهرا برای هدایت خودروی M8 GTE، تغییراتی در سیستم ترمز و پدال های آن داده خواهد شد.

قطعا حضور در رقابت های اتومبیلرانی 24 ساعته دیتونا نیز یک افتخار بسیار بزرگ دیگر در زندگی پر از امید و تلاش الکس زاناردی خواهد بود. این راننده به معنای واقعی روحی مبارز و تسلیم ناپذیر داشته و با داستان زندگی خود به جهانیان اثبات کرده که اراده انسان تا چه حد می تواند راسخ، استوار و موفق باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی