ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت تست قابلیت Timeline ویندوز ۱۰ را آغاز کرد

مایکروسافت درست پیش از شروع سال جدید میلادی، آپدیت مهمی را برای تسترهای ویندوز 10 منتشر کرده است. تسترهای فست رینگ ویندوز با دریافت بیلد 17063 این سیستم عامل می توانند بالاخره قابلیت Timeline و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | ۰۹:۴۲

مایکروسافت درست پیش از شروع سال جدید میلادی، آپدیت مهمی را برای تسترهای ویندوز 10 منتشر کرده است. تسترهای فست رینگ ویندوز با دریافت بیلد 17063 این سیستم عامل می توانند بالاخره قابلیت Timeline و تب های پنجره ای جدید ویندوز ۱۰ که ماه گذشته رونمایی شدند را تجربه نمایند.

قابلیت تایم لاین که در ابتدا قرار بود همراه با به‌روزرسانی Fall Creators منتشر شود، به شما اجازه می دهد که فعالیت هایتان در اپلیکیشن های ویندوز را میان دیوایس های مختلف همگام سازی کنید. همچنین به لطف تعامل کامل با دستیار هوشمند کورتانا، امکان همگام سازی فعالیت ها از دسکتاپ با بعضی اپلیکیشن های مایکروسافت در iOS و اندروید هم وجود دارد.

در آخرین بیلد ویندوز برای دسترسی به تایم لاین باید به محیط Task View ویندوز بروید. از اینجا تایملاین خلاصه ای از آخرین فعالیت های شما در ویندوز، از جمله اپ هایی که در زمانی مشخص روی رایانه های مبتنی بر ویندوز ۱۰ در حال اجرا بوده اند را به نمایش در می آورد؛ تقریبا مشابه همان چیزی که در گوگل کروم و ویژگی recent tabs آن دیده بودید که امکان باز کردن تب های جدید از دیوایس های دیگر را به شما می داد.

اما در کنار تایم لاین، مایکروسافت در آخرین بیلد ویندوز تست قابلیت Sets را هم آغاز کرده. Sets به پنجره های ویندوز تب های جدید اضافه می کند که برای گروه بندی فعالیت ها در یک صفحه بسیار کاربردی ظاهر می شوند.

این خصوصیت فعلا در اپلیکیشن های یونیورسال ویندوز پشتیبانی می شود، اما مایکروسافت اعلام کرده که پشتیبانی از این حالت را تا سال آینده به نرم افزارهای win32 و مجموعه اپ های آفیس هم گسترش خواهد داد.

اما بیلد 17036 تغییراتی دیگری را هم برای ویندوز ۱۰ به همراه داشته که از جمله مهم ترین آن ها می توان به یک تم تاریک جدید برای مایکروسافت اِج و بهبود ژست های حرکتی مرورگر برای ترک پد و تاچ پد اشاره کرد.

کورتانا در این بیلد هم از نظر ظاهری دستخوش تغییراتی شده و یک صفحه Organizer جدید دریافت کرده تا بتوانید تمام یادآورها و فهرست هایتان را از همین صفحه مدیریت کرده و از یک جا به آن ها دسترسی داشته باشید. ضمنا به لطف قابلیت Sets (که احتمالا در آپدیت های بعدی نامش تغییر کند) منوی کورتانا هم به تب های مجزا تقسیم شده است.

از دیگر تغییرات ویندوز ۱۰ در بیلد 17036 می توان به کنترل اسپاتیفای از طریق کورتانا، به‌روزرسانی رابط کاربری سیستم عامل با المان های زبان طراحی Fluent Design مایکروسافت و بهبودهای انجام گرفته برای تنظیم DPI اشاره کرد که در گذشته مشکلات زیادی برای کاربران ویندوز می آفرید.

برای مطلع شدن از ریز تغییرات این آپدیت می توانید به آخرین پست وبلاگ مایکروسافت مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • kerimi
    kerimi | ۵ اسفند ۱۳۹۶

    واسه تست قابلیت تایم لاین مایکروسافت اگه لایسنس ریتیل از خود سایت microsoftlicense.com تهیه کردی که کافیه ایملیت همگام بشه که ویندوزت اکتیو بشه
    همین که ایمیلت فعال میشه کافیه من خودم ویندوز عوض کردم ویندوزم بعد اینکه ایمیلم فعال شد (همگامسازی ) شد دیدم ویندوزم اکتیو شد با هر ایمیلی که ویندوزت اکتیو میشه اطلاعاتت تو ایمیلت ذخیر میشه

مطالب پیشنهادی