ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون احتمالاً به رقابت با سرویس یوتوب می رود

گوگل و آمازون ظاهراً نمی توانند به راحتی با یکدیگر کنار بیایند و علامات تجاری تازه به سمت رسیده آمازون نیز نشان می دهد که رقابت میان دو غول حوزه تکنولوژی قرار است به سطوح ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

گوگل و آمازون ظاهراً نمی توانند به راحتی با یکدیگر کنار بیایند و علامات تجاری تازه به سمت رسیده آمازون نیز نشان می دهد که رقابت میان دو غول حوزه تکنولوژی قرار است به سطوح تازه ای برسد. این کمپانی اخیراً علامت های تجاری «AmazonTube» و «OpenTube» را به ثبت رسانده که از برنامه ریزی احتمالی آن برای رقابت با سرویس استریم ویدیوی یوتوب حکایت دارد.

آمازون در مستندات خود به توصیف سرویسی شامل «آثار سمعی و بصری از پیش ضبط شده و غیرقابل دانلود از طریق شبکه های وایرلس» پرداخته که «به کاربران اجازه می دهد محتویات، عکس ها، ویدیوها، متون، اطلاعات، تصاویر و سایر آثار الکترونیکی را به اشتراک بگذارند»؛ توضیحی که قطعاً سرویس یوتوب گوگل را در ذهن تداعی می کند.

شاید سوال اصلی این باشد که چطور یک کمپانی ممکن است بتواند با غولی مانند یوتوب رقابت کند؟ اما حقیقت اینجاست که به زعم آمازون، گوگل این کمپانی را در گوشه رینگ به دام انداخته و مجبورش کرده که خود دست به کار شود.

آمازون و خودداری از فروش اسپیکر گوگل هوم

گوگل مدتی پیش دسترسی به اپلیکیشن یوتوب را روی اسپیکر Echo Show آمازون مسدود کرد و از همین حالا هشدار داده که دسترسی به یوتوب را روی دیوایس های Fire TV نیز متوقف می کند. ضمناً هشدار گوگل در روز پنجم دسامبر به کاربران اعلام شد؛ یعنی دقیقاً همان روزی که علامت های تجاری تازه آمازون به ثبت رسید و این مسئله باعث می شود فکر کنیم که زمان بندی دو کمپانی، اتفاقی نبوده است.

با این حال، گوگل لزوماً طرف مقصر نیست و دو کمپانی، از مدت ها پیش در حال رقابت بر سر این بوده اند که کدام یک می توانند برتر از دیگری ظاهر شوند. حرکت گوگل، پاسخی به تصمیم آمازون برای عدم فروش دیوایس هایی مانند کروم کست و گوگل هوم است که به نظرش با محصولات خودش رقابت می کردند. از طرف دیگر، گوگل احتمالاً از عدم پشتیبانی Amazon Video از کروم کست نیز رضایت ندارد.

هنوز مشخص نیست که آمازون چه برنامه هایی را در سر می پروراند. هرچه نباشد بسیاری از علامت های تجاری هیچوقت به محصول یا سرویسی واقعی تبدیل نمی شوند و آمازون هم شاید در حال بلوف زدن باشد. ضمناً گفتنی است آمازون اخیراً با بازگردانی اپل تی وی و کروم کست به فروشگاه خود موافقت کرده که می تواند به تنش میان دو کمپانی خاتمه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Xbox
    Xbox | ۳۰ آذر ۱۳۹۶

    گوگل مدتی پیش دسترسی به اپلیکیشن یوتوب را روی اسپیکر Echo Show آمازون مسدود کرد و از همین حالا هشدار داده که دسترسی به یوتوب را روی دیوایس های Fire TV نیز متوقف می کند.

    کدام قانون اجازه چنین کاری به یوتیوب می دهد؟ این سوء استفاده از قدرت انحصار نیست؟

    • Reza Norouzi
      Reza Norouzi | ۱ دی ۱۳۹۶

      بقیه متن رو خوندی؟

  • Pourya Mb
    Pourya Mb | ۳۰ آذر ۱۳۹۶

    حالا چه اصراری دارید به یوتیوب بگید یوتوب؟! مثلا خیلی خفنید؟! ?

    • آریا
      آریا | ۱ دی ۱۳۹۶

      جفتش درسته. تیوب بریتیشهو توب امریکایی . مثل new که نیو و نوو تلفظ میشه

مطالب پیشنهادی