ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلندگوهای هوشمند آمازون بازار سلطنت رقابت
تکنولوژی

سلطنت پایدار آمازون در حوزه تولید بلندگوهای هوشمند از طرف رقبا تهدید می شود

این یک واقعیت انکار ناپذیر است: آمازون همچنان در بازار بلندگوهای هوشمند فرمانروایی می کند. اما با این وجود این قلمرو شاهد حضور رقبای قدرتمندی چون گوگل، شیائومی، اپل و به زودی سامسونگ است. در ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

این یک واقعیت انکار ناپذیر است: آمازون همچنان در بازار بلندگوهای هوشمند فرمانروایی می کند. اما با این وجود این قلمرو شاهد حضور رقبای قدرتمندی چون گوگل، شیائومی، اپل و به زودی سامسونگ است.

در حالی که آمارها از رشد خوب بازار بلندگوهای هوشمند حکایت دارند، کمپانی آمازون به عنوان آغاز کننده و شرکتی که مفهوم بلندگوهای مجهز به دستیار صوتی هوشمند را به شکل امروزی آن تعریف کرده، همچنان در اوج قرار دارد. اما وقتی نگاهی دقیق تر به بازار مذکور بیاندازیم می بینیم که گوگل و چند برند چینی دیگر نیز در حال نزدیک کردن خود به قله هستند.

نمودار زیر که توسط موسسه تحقیقاتی «Strategy Analytics» تهیه شده نشان می دهد که بلندگوی هوشمند گوگل به لطف گستردگی استفاده از دستیار گوگل اسیستانت توانسته در مدتی نسبتاً کوتاه به سهمی قابل توجه در این بخش از بازار دست یابد. به نحوی که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ حدود ۱.۹ میلیون دستگاه گوگل هوم به فروش رفته است.

بلندگوهای هوشمند بازار آمازون

همان طور که گفتیم برندهای چینی نیز در حال افزایش سهم خود هستند. از جمله این نام ها می توان به شیائومی و علی بابا اشاره کرد.

در این میان هنوز نامی از هوم پاد اپل به چشم نمی خورد، چرا که تولید آن تا سه ماهه نخست ۲۰۱۸ به تاخیر افتاده است. بنابراین انتظار می رود نمودار بالا در آن زمان دستخوشی تغییراتی محسوس شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی