ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی پردازش کوانتومی مغز کوانتومی
تکنولوژی

هوش مصنوعی با بهره گیری از پردازش کوانتومی بسیار کارآمدتر خواهد شد

استارت آپ ریجتی (Rigetti) به تازگی موفق شده است تا با استفاده از پردازش کوانتومی متدی جدید را برای اجرای الگوریتم های مرتبط با هوش مصنوعی ارائه دهد. در روش جدید می توان اجرای الگوریتم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

استارت آپ ریجتی (Rigetti) به تازگی موفق شده است تا با استفاده از پردازش کوانتومی متدی جدید را برای اجرای الگوریتم های مرتبط با هوش مصنوعی ارائه دهد.

در روش جدید می توان اجرای الگوریتم های خوشه بندی را با سرعت بسیار بالاتری به اجرا گذاشت. چنین پردازش هایی به طور معمول برای جداسازی دیتاهای حجیم و دسته بندی آنها در قالب گروه های کوچکتر کاربرد دارد.

قدرت رایانه های کوانتومی به صورت تصاعدی افزایش می یابد

کمپانی های زیادی در حال استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه پردازش های کوانتومی هستند، اما این نخستین بار است که یک مغز کوانتومی برای یادگیری عمیق مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور قطع ایده ادغام تکنولوژی هوش مصنوعی با رایانه های آینده نگرانه کوانتومی می تواند در عین حال هم هیجان انگیز باشد و هم ترسناک. ایلان ماسک از جمله کسانی است که پیش تر در خصوص ورود چنین ماشین های فوق هوشمندی هشدار داده بود.

تقریباً هیچ شکی وجود ندارد که در آینده نه چندان دور رایانه های کوانتومی جایگزین تمام سیستم های پردازشگری خواهند شد که ما امروز از آنها استفاده می کنیم. البته هنوز این ماشین ها محدودیت های قابل توجهی دارند. از جمله نیاز به دمای نزدیک به صفر مطلق و کندی آنها در برخی پردازش های روزمره در مقایسه با ابررایانه های امروزی.

مغز کوانتومی هوش مصنوعی

یکی از نکات جالب در خصوص رایانه های کوانتومی این است که قدرت آنها به صورت تصاعدی افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال یک نمونه ۵۰ کیوبیتی می تواند با قدرتمندترین ابررایانه در حال کار به رقابت بپردازد، در حالی که افزایش چند مولکول و بالا بردن توان پردازشی تا ۶۰ کیوبیت رایانه ای را به وجود خواهد آورد که قدرت آن با تمام سوپر کامپیوترهای موجود در دنیا برابری خواهد کرد.

به طور حتم دستاورد کمپانی ریجتی نقطه عطفی در عرصه هوش مصنوعی ایجاد خواهد کرد. چرا که برای اولین بار پیوند جذاب و ترسناک دو تکنولوژی پیشرو را رسماً کلید زده است. مسئله وقتی جذاب تر می شود که بدانیم چندی پیش فناوری سیلیکونی توسعه پردازشگرهای کوانتومی را سرعت بخشیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی