ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت از اپل کاهش سرعت آیفون ها
تکنولوژی

شکایت از اپل بابت کاهش سرعت آیفون های قدیمی

پیش تر گفتیم که اپل رسماً اعتراف کرد پس از عرضه مدل های جدید به طور عمدی اقدام به کاهش سرعت آیفون های قدیمی کرده. حالا همین مسئله تبدیل به بهانه ای برای شکایت از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

پیش تر گفتیم که اپل رسماً اعتراف کرد پس از عرضه مدل های جدید به طور عمدی اقدام به کاهش سرعت آیفون های قدیمی کرده. حالا همین مسئله تبدیل به بهانه ای برای شکایت از این شرکت شده است.

شکایت مذکور توسط دو کاربر و در دادگاه ایالتی کالیفرنیا به ثبت رسیده. آنها مدعی هستند که اقدام اپل در کاهش سرعت و در نتیجه کاهش بازده پردازشی آیفون ها نقض قرارداد کاربر و تولید کننده به حساب می آید، چرا که این شرکت پیش از چنین اقدامی نسبت به اطلاع رسانی و کسب رضایت مشتریان خود اقدام نکرده است.

البته ادعای شاکیان از یک جهت غیر واقعی است، چرا که آنها دلیل این کاهش سرعت را تنها به عرضه یک آیفون جدیدتر نسبت داده اند، در حالی که اپل پیش تر اعلام کرده بود که این اقدام به دلیل ضعف باتری آیفون های قدیمی تر در اثر مرور زمان و به جهت جلوگیری از کرش کردن یا تخلیه بیش از اندازه شارژ صورت گرفته است. ضمن این که تجربه نشان داده تعویض باتری آیفون های قدیمی باعث می شود این کاهش سرعت به حالت اولیه بازگردد.

دو فرد شکایت کننده همچنین درخواست کرده اند که این شکایت در موضع ملی مطرح شده و شامل تمام آیفون های قدیمی تر از نسخه ‌های ۲۰۱۷ شود. بدین صورت شاکیان به طور خودکار به چند میلیون نفر افزایش پیدا خواهند کرد.

لازم به یادآوری است که تغییر مورد بحث در ماه ژانویه ۲۰۱۷ و چندی پس از عرضه سراسری نسخه جدید سیستم عامل iOS اعمال شد. دلیل آن نیز شکایت ها و اعتراضات متعدد مبنی بر کرش کردن یا خاموش شدن نا به هنگام آیفون های قدیمی تر پس از آپدیت به آخرین نسخه سیستم عامل بود.

گرچه به نظر اقدام اپل کاملاً منطقی و ناگزیر بوده، اما عدم اطلاع رسانی صحیح (یا بهتر بگوییم مخفی کاری مقامات این شرکت) در این موضوع سبب ایجاد نارضایتی زیادی در میان کاربران شده و حتی راه را برای شکایت از کمپانی ساکن کوپرتینو هموار کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۱ دی ۱۳۹۶

    بايد اطلاع ميداد و اعلام ميكرد قبلش .. توو نيت ه خير اش شك دارم

  • solook
    solook | ۱ دی ۱۳۹۶

    قیمت ایفون ایکس
    http://gooshichand.com/items/?model=iphone_x

  • آریا
    آریا | ۱ دی ۱۳۹۶

    واقعا" حقیقت داره که بعضی کاربرا کج فهمن طرف اگه باتری گوشیش معیوب باشه یکدفعه خاموش بشه میگه تقصیر اپله ولی حالا که بخاطر معیوب بودن و پایین اومدن ظرفیت باتریش با کم کردن کلاک پردازنده فعلا" گوشی ش قابل استفاده است بازم میگه تقصیر اپله ...خب وقتی باتری معیوب تعویض بشه مشکل حل میشه و ولتاژ درست و کامل به پردازنده میرسه که با تمام ظرفیتش کار کنه بهتر از اینه که بدلیل باتری معیوب یدفعه وسط کار گوشی خاموش بشه ...
    خب راست هم میگه طرف ، تقصیر باتری گوشیه که اتمی نیست !

  • bahram Shademanpo
    bahram Shademanpo | ۱ دی ۱۳۹۶

    کار اپل واقعا احمقانه بود
    مث این میمونه من یه خونه به شما بفروشم بعد یه مدتی بیام شیر های آب و گاز رو تا نیمه کم کنم نصف چراغا رو خاموش کنم و پیش خودم بگم اینجوری براشون بهتره مصرف کمتری دارن
    آیا واقعا چنین اجازه ای دارم اونم بدون اجازه

    • omid ashoori
      omid ashoori | ۱ دی ۱۳۹۶

      عجب مثاله سنگینی زدی کمر اپل شکست از خجالت?

  • سعید
    سعید | ۱ دی ۱۳۹۶

    وقتی شرکتی همچین مشتری هایی داره نمیتونه بلایی که ایران خودرو و سایپا سر ملت میارن بیاره
    کافی بود سایپا و ایران خودرو بخاطر خودرو هاشون و ایراد های ساختاری این خودرو ها کشیده میشدن دادگاه بازم همین طور میتونستند برخورد کنن؟

مطالب پیشنهادی