ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اریک اشمیت از سمت خود به عنوان رییس هیئت مدیره آلفابت کناره گرفت

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل پیشین گوگل و میلیاردری با ثروتی به ارزش 11 میلیارد دلار، اریک اشمیت اخیراً از سِمت خود به عنوان رییس اجرایی هئیت مدیره آلفابت کناره گیری کرده است؛ با این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۱۰

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل پیشین گوگل و میلیاردری با ثروتی به ارزش 11 میلیارد دلار، اریک اشمیت اخیراً از سِمت خود به عنوان رییس اجرایی هئیت مدیره آلفابت کناره گیری کرده است؛ با این حال وی کماکان به عنوان یک مشاور فنی در هیئت مدیره کمپانی مادر گوگل باقی خواهد ماند.

اریک اشمیت کار خود را در سال 2001 در گوگل آغاز کرد؛ یعنی زمانی که توسط لری پیچ و سرگی برین به این کمپانی آمد تا در سمت مدیرعامل به ایفای نقش بپردازد. با جدایی اشمیت از آلفابت، حالا انتظار می رود که هیئت مدیره این کمپانی شاهد انتخاب یک رییس غیر اجرایی تازه باشد.

در کنار ریاست هیئت مدیره گوگل، اریک اشمیت از سال 2006 الی 2009 نیز یکی از اعضای هیئت مدیره اپل بود. هنگامی که اندروید با موبایل های موتورولا DROID و نکسوس وان وارد رقابتی جدی با iOS شد، استیو جابز، مدیرعامل وقت اپل احساس کرد که اشمیت به وی خیانت کرده است. آخرین میخ نیز هنگامی بر تابوت رابطه اشمیت و جابز زده شد که با یک به روزرسانی، قابلیت زوم مولتی تاچ به نکسوس وان آمد؛ قابلیتی روی نخستین آیفون که استیو جابز گفت پتنت اش در اختیار اپل قرار داشت.

اریک اشمیت

لری پیج، مدیرعامل فعلی آلفابت بعد از انتشار این خبر در بیانیه ای گفته است:

از سال 2001، اریک کاردانی در تجارت و مهندسی و چشم اندازی واضح درباره تکنولوژی آینده را در اختیارمان گذاشته است. در ادامه روند 17 ساله خدمت او به کمپانی، اشمیت حالا به عنوان یک مشاور فنی در حوزه علم و تکنولوژی به ما کمک خواهد کرد. من به شدت به خاطر پیشرفت کمپانی مان و به خاطر مدیران قدرتمندی که ابداعاتش را هدایت می کنند هیجان زده ام.

اریک اشمیت 62 ساله، اوایل سال جاری میلادی به عنوان 119مین شخص ثروتمند جهان انتخاب شد و حالا با کناره گیری از سمت اجرایی اش در آلفابت، وی این فرصت را دارد تا از ثروت اندوخته خود لذت برده و دوران بازنشستگی خود را در آرامش سپری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Xbox
    Xbox | ۱ دی ۱۳۹۶

    کسی که گوگل را در دوران مدیر عاملی اش گوگل کرد اریک اشمیت بود. گوگل رشد فوق‌العاده سالهاي قبل را مدیون اریک اشمیت است.

  • GEEEEK
    GEEEEK | ۱ دی ۱۳۹۶

    در طول دوران تصدی ایشون گوگل افول کرد .یکم ریسک کنه خب

مطالب پیشنهادی