ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

روایتی از کامیون دکوتارا؛ سرنوشت عجیب خودروهای تجاری فرسوده در ژاپن

در میان وسایل نقلیه عجیبی که در سرتاسر دنیا موجود است کامیون های دکوتارا از محبوبیت بالایی برخوردار اند. با توجه به علاقه وافر مردم ژاپن به رنگ قرمز و سلیقه شلوغ پسند آن ها ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

در میان وسایل نقلیه عجیبی که در سرتاسر دنیا موجود است کامیون های دکوتارا از محبوبیت بالایی برخوردار اند. با توجه به علاقه وافر مردم ژاپن به رنگ قرمز و سلیقه شلوغ پسند آن ها محبوبیت کامیون دکوتارا در این کشور کاملا منطقی بوده و حتی صرف هزنیه های صد هزار دلاری نیز توسط مردم ژاپن عجیب به نظر نمی رسد.
در این کشور کارها به روش خاص خود انجام شده و عموما مردم ژاپن رسوم و روش های منحصر به فرد خود را دارند. حتی در صنعت خودروسازی نیز این موضوع صدق کرده و می توان وسایل نقلیه جالب و منحصر به فردی را در میان آنها مشاهده کرد.

یکی از وسایل نقلیه ای که می توان در این زمینه نام برد کامیون های عجیب دکوتارا است. دکوتارا به معنی تزئین شده بوده و طراحان این کامیون ها به معنی واقعی یک کامیون تزئین شده را پیاده سازی می کنند.

درون و بیرون این وسایل نقلیه با لوازم و تجهیزات براق، لامپ های نئون و فرابنفش تزئین شده و ظاهری شلوغ و عجیب به آن ها می بخشد.


درواقع این خودروهای سایز بزرگ، کامیون های کمپرسی هستند که مردم آن ها را خریده و گاهی نزدیک به صد هزار دلار در راستای تزیئن و استفاده از لامپ ها و نمایشگر های ال ای دی بزرگ و مضحک در آن ها خرج می کنند.
بارکروفت کارز یکی مدل خاص از کامیون های دکوتارا است که ساخت آن بیش از 10 سال به درازا کشیده و در حدود 100 چراغ ال ای دی در آن به کار رفته است.

تبدیل کردن کامیون های بزرگ به چنین وسایل نقلیه تزئین شده ای در کشور ژاپن به صورت شگفت انگیزی بسیار رایج و معمول بوده و افراد بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند.

بنابراین دیدن کامیون های دکوتارا در این کشور به هیچ عنوان غیر معمول نبوده و شما می توانید به راحتی عبور و مرور آن ها را در خیابان ها مشاهده کنید.


البته لازم به ذکر است که این وسایل نقلیه عجیب سرگرمی مرفهین و ثروت مندان ژاپنی بوده و تنها این قشر خاص توانایی ساخت آن ها را دارند.
این کامیون های خاص مخصوص استفاده روزانه نبوده و حتی رانندگان ژاپنی نیز از آن ها به صورت روزانه استفاده شخصی نمی کنند.

شاید برای شما جالب باشد که بسیاری از ژاپنی ها دکوتارا ها را مقدس شمرده و احترام خاصی برای آن ها قائل اند. این خودروهای سنگین وزن به طور منظم و پیوسته در نمایش ها و اجراهای تلویزیونی، آگهی های بازرگانی و سایر رویدادهای زنده حضور داشته و به چشم می آیند.


دکوتارا ها و علی الخصوص بارکروفت کارز تلفیقی از هنر و صنعت خودروسازی بوده و به معنای واقعی کلمه یک اثر هنری شمرده می شوند.

علاوه بر چراغ های ال ای دی، عناصر بیرونی طلایی رنگ و براق، فولاد ضد زنگ و ترکیب رنگی فوق العاده و یکدست نیز بسیار چشم نواز بوده و لایق تمجید است.
این کامیون های عجیب در کشورهایی مثل فیلیپین نیز اجازه رفت و آمد قانونی دارند و گهگداری در این کشورها دیده می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی