ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا کاهش سرعت آیفون برای ذخیره باتری واقعا ضرورت دارد؟

پنجشنبه هفته گذشته اپل رسماً اعتراف کرد که پس از عرضه مدل های جدید عمدا سرعت آیفون های قدیمی را کاهش می دهد، اما آیا واقعی نیازی به این کار وجود دارد؟ مسئولان این کمپانی تاکید کردند ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

پنجشنبه هفته گذشته اپل رسماً اعتراف کرد که پس از عرضه مدل های جدید عمدا سرعت آیفون های قدیمی را کاهش می دهد، اما آیا واقعی نیازی به این کار وجود دارد؟

مسئولان این کمپانی تاکید کردند که از سال گذشته به منظور جلوگیری از کرش کردن یا تخلیه بیش از اندازه شارژ، سرعت آیفون های با ظرفیت پایین باتری را کاهش می دهد. باتری آیفونانتشار این خبر بحث های گسترده ای را درباره دوام موبایل ها و حقوق مصرف کننده به راه انداخت و حتی به شکایت از این کمپانی منجر شد.

یکی از متخصصان باتری در «آزمایشگاه ملی برکلی» به نام «مارکا دوئف» می گوید برای درک بهتر این موضوع باید باتری را مانند سیستم لوله کشی آب در نظر بگیرید.

با گذشت زمان فعل و انفعالات بین مواد شیمیایی باتری موانعی را در لوله ها ایجاد کرده و باعث کاهش سرعت جریان آب می شوند، بنابرین به مرور زمان ولتاژ برق و عمر باتری پس از هر شارژ کاهش پیدا می کند.

هوای سرد نیز به دوام باتری صدمه می زند چرا که شارژ باتری به حرکت یون های لیتیوم به دو طرف آن بستگی دارد و کاهش دما به کند شدن حرکت یون ها منجر شده و در نهایت با توقف این حرکت موبایل خاموش می شود.باتری موبایلخاموش شدن غیرمنتظره موبایل در شرایطی که اپل آن را «تقاضای حداکثر جریان» می نامد امری معمول محسوب می شود. در این شرایط سیستم برای مدتی محدود به بیشترین میزان انرژی نیاز پیدا می کند.

اپل برای جلوگیری از چنین مشکلی میزان آبی را که از لوله جریان پیدا می کند کاهش می دهد. متخصصان این کمپانی بدین منظور از سیستم مدیریتی استفاده می کنند که امکان رهگیری ظرفیت را در تمام باتری های لیتیوم یون فراهم می کند.

با این وجود پروفسور «جربرند سیدر» از متخصصان علوم مواد در دانشگاه «یو سی برکلی» معتقد است که راه های بهتری نیز وجود دارد. از نظر او توسعه دهندگان باتری بین طول عمر و ظرفیت باتری تعادلی را که به سودشان است برقرار می کنند.

ذخیره میزان بالایی انرژی در یک باتری از نظر اقتصادی و منتقدان موبایل ها یک حسن محسوب می شود اما این امر در نهایت به تخریب زودهنگام باتری منجر می شود.

از نظر او راه حل این مساله نه کاهش تعمدی سرعت موبایل، بلکه باز طراحی باتری ها است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Alireza Darouei
    Alireza Darouei | ۲ دی ۱۳۹۶

    و بعد از تعویض

  • Alireza Darouei
    Alireza Darouei | ۲ دی ۱۳۹۶

    این هم نتیجه

    • آریا
      آریا | ۲ دی ۱۳۹۶

      باتریت کامل مرخص بوده گوشی من بعد سه سال بنچمارکش حدود 100 تا کمتر شده

  • Alireza Darouei
    Alireza Darouei | ۲ دی ۱۳۹۶

    من امروز صبح رفتم باتری 6 رو عوض کردم 110 تومن شد.دقیقا ۳ سال کار کرد.حتی داخل گیک بنج هم تغییرات قابل ملاحظه بود

  • iMori
    iMori | ۲ دی ۱۳۹۶

    من آیفون 6اس دارم ولی باتری رو عوض کردم با قیمت 80 تومن و دیگه نه زود خالی میشه نه سرعت مشکلی دارم به نظرم باطری رو باید 2 سال یه بار عوض کرد (اگه گوشی رو عوض نکرده باشی)

مطالب پیشنهادی