ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل های مسافرتی
تکنولوژی

با سامانه جدید گمرک، موبایل های مسافرتی مهلت رجیستر شدن پیدا کردند

از زمان شروع طرح رجیستری موضوع موبایل‌ های مسافرتی بارها و بارها مورد بازبینی قرار گرفته و در دیجیاتو نیز در طی گفتگو‌هایی با سازمان‌ها و مراجع رسمی مربوطه مورد کنکاش قرار گرفته است. در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۲۳

از زمان شروع طرح رجیستری موضوع موبایل‌ های مسافرتی بارها و بارها مورد بازبینی قرار گرفته و در دیجیاتو نیز در طی گفتگو‌هایی با سازمان‌ها و مراجع رسمی مربوطه مورد کنکاش قرار گرفته است. در طی همایش سراسری مدیران وزارتخانه ارتباطات «حسین فلاح»، رئیس سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری) درباره شرایط جدیدی از موبایل‌ های مسافرتی خبر داده که ایراد پیشین این موضوع را تا حدی رفع می‌کند.

به گفته فلاح به زودی گمرک کشور سامانه جدیدی را اه‌اندازی خواهد کرد که دیگر مسافرانی که با خود موبایل به همراه دارند، لازم نیست همزمان با ورود به کشور و در فرودگاه دستگاه خود را ثبت کرده و عوارض آن را پرداخت نمایند:

«پیش از این اگر مسافری عوارض مالیاتی دستگاه موبایل خود را در همان بدو ورود به کشور پرداخت نمی‌کرد، مهلت جبرانی برای او در نظر گرفته نمی‌شد و کاربر صرفا می‌توانست در طی یک دوره 30 روزه خدمات مخابراتی را از اپراتورها دریافت کند، اما حالا این مشکل به زودی برطرف شده و مسافرین فرصتی 10 تا 15 روزه را در اختیار دارند تا  IMEI موبایل را در سامانه جدید ثبت و بعد از پرداخت حق عوارض، دستگاه مورد نظر را فعال کنند.»

موبایل های مسافرتی

پیش از این روابط عمومی گمرک در گفتگو با دیجیاتو اظهار داشته بود که راه‌اندازی چنین سیستمی صرفا برای واردات تجاری بنا به شرایطی خاص امکان پذیر خواهد بود و برای مسافرین عادی این امر میسر نخواهد شد چرا که پیدا کردن شخص و دریافت عوارض از او کار دشواری خواهد بود.

مقدار گمرک عوارضی که برای موبایل‌ های مسافرتی در نظر گرفته شده هم بنا به گفته روابط عمومی گمرک در حال حاضر کمتر از میزان واردات تجاری شرکت‌ها بوده و معادل 16 درصد قیمت اصل کالا است. نرخ ارز استفاده شده در این فرایند نیز توسط بانک مرکزی هر هفته به گمرک اعلام می‌شود و در سایت رسمی گمرک قابل مشاهده است.

طرح رجیستری بعد از سال‌ها وقفه در مهرماه امسال آغاز شد و در فاز دوم آن تمامی محصولات سیم‌کارت‌خور اپل مشمول طرح رجیستری می‌شوند. زمان فاز بعدی اجرایی این طرح هنوز مشخص نیست ولی احتمالا تا قبل از پایان سال جاری آغاز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hadi
    hadi | ۴ دی ۱۳۹۶

    من رفتم امروز 5s کارکرده بخرم، تو سامانه ریجستر پیام دادم و پیامش اومد که این گوشی در سامانه ثبت نشده، با این حال سیمکار انداختم و انتن داد و مشکلی نداشت و فروشنده گفت قبل 14 اذر سیمکارت انداختن و تماس داشتن. نمیدونم بخرم یا نه، فروشنده ها هم ضمانت نمیکنن برای ریجستری

    • Aref Falahati
      Aref Falahati | ۴ دی ۱۳۹۶

      به هیچ وجه نخر. اگه پیام دادی و جواب گرفتی که ریجستر شده که بخر. اگه جواب پیام ریجیستر منفی بود به هیچ وجه نخر.

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۴ دی ۱۳۹۶

      اگر واقعا قبل 14 آذر انداخته باشین سیم کارت رو که مشکلی ندارین. ولی وقتی گفته شده ثبت نشده یه جای کار میلنگه و ممکنه بعد 1 ماه خدمات آنتن دهی به گوشی تون از کار بیفته. ریسک نکنین و به فروشنده بگین این رو در سامانه ثبت کنه (چون عوارض و ... رو شما نباید بدین.)

مطالب پیشنهادی