ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی قسمت دوم بال های تاریک؛ پسر انسان

اگر نام «مجید قناد» و لقب «سینمایی ترین بازی ایرانی» از بزرگترین محرک ها برای تجربه بال های تاریک 1 بودند، قسمت دوم دیگر به این چیزها احتیاجی ندارد. بال های تاریک 2 خودش به ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

اگر نام «مجید قناد» و لقب «سینمایی ترین بازی ایرانی» از بزرگترین محرک ها برای تجربه بال های تاریک 1 بودند، قسمت دوم دیگر به این چیزها احتیاجی ندارد. بال های تاریک 2 خودش به قدری خوب است که پرداخت به این حاشیه ها باعث خواهد شد تا ارزش هایش به درستی دیده نشوند.

بال های تاریک 2 تمام آن ویژگی های خوبی که با قسمت قبل دیدیم را دارد و به آن چند نکته مثبت جدید هم اضافه می کند. در واقع با همان چیزی رو به رو هستیم که ادامه عناوین اشاره و کلیکی که روی داستان تاکید دارند باید باشند. بازی به بهترین شکل گره های داستانی را باز می کند و همان لحظه که فکر می کنید چیزی در چنته ندارد، غافل گیر می شوید.

بال های تاریک 2 یک قدم رو به جلو برای این عنوان اپیزودیک به حساب می آید

ساخته «لکسیپ گیمز» به وقتش شما را نسبت به اوضاع آگاه کرده و به موقعش نیز با ایجاد گره های داستانی جدید، کنجکاوی تان برای ادامه روند حل معماها را بر می انگیزد؛ برخلاف دیگر عناوین اپیزودی مشابه که معمولا ابتدا گره ایجاد نموده و سپس آن را باز می کنند، بال های تاریک 2 توازن خیلی خوبی در این دو بخش ایجاد کرده است.

قسمت دوم بال های تاریک داستان نسخه قبل را ادامه می دهد. اگر هنوز بال های تاریک 1 را بازی نکرده اید، پیشنهاد می کنیم همین الان این عنوان را دانلود کرده و یکی از استانداردترین عناوین اشاره و کلیک ایرانی را تجربه کنید. اما برای کسانی که حوصله ندارند اتفاقات بازی پیرامون فردی مرموز به نام «سایه شب» می گذرد، کسی که بازیگران سرشناس را می دزدد.

بال های تاریک 1 دو سال پیش و با وعده ارائه سینمایی ترین تجربه بین بازی های ایرانی روانه بازار شد. تهیه کننده این عنوان مجید قناد معروف بود. او در نقش تهیه کننده برای قسمت دوم نیز بازگشته است.

به همین خاطر، پلیس یکی از کارکشته ترین افراد خود به نام سروان آرمان تیرداد را مسئول پرونده می کند ولی در همان شبی که تیرداد این مسئولیت را می پذیرد فرد مشهور دیگری با نام سام حقیقی طعمه سایه شب شده و سر از مکان عجیبی به نام بال های تاریک در می آورد.

در قسمت اول از دید سام و آرمان داستان را دنبال می کردید، در نقش سام باید می گریختید و هنگامی که دوربین روی آرمان می آمد به ادامه بررسی پرونده می پرداختید. در بال های تاریک 2 دیگر کنترل آرمان را ندارید و باید ماجراجویی سام برای فرار از تیمارستان را ادامه دهید.

البته بین حل معماها، بازی به لطف مدارکی که آرمان پیدا کرده اطلاعاتی کلی از داستان در اختیارتان قرار می دهد تا علت این اتفاقات و البته هدف سایه شب از فعالیت هایش را تا حدودی درک کنید. همان قدر که داستان در نسخه دوم پخته تر شده، به همان اندازه معماها بهبود یافته اند.

رابط کاربری بازی پیشرفت خیلی خوبی نسبت به گذشته داشته است. اکنون اندازه اشیائی که به دست می آورید بزرگتر هستند. جدا از اینکه خبری از نوار سیاه رنگ بالای صفحه نیست.

بزرگترین ویژگی مثبت گیم پلی نسبت به قبل مربوط به تنوع پازل ها می شود. در هر بخش شاهد یک معما جدید هستید که به خاطر تفاوت هایشان حتی می توانیم آن ها را به نوعی مینی گیم های جدا از هم بنامیم. اما با وجود بهبود کلی پازل ها، بعضی از آن ها بیش از اندازه سخت هستند.

معماها همچنان ذات هوشمندانه خود را حفظ کرده اند و اگر روند حل شان را در یک رمان داستانی می خواندیم، احتمالا برای خلاقیت نویسنده بین ارتباط دادن اجسام مختلف و هوش شخصیت اصلی داستان هیجان زده می شدیم. ولی اینجا با یک بازی ویدیویی رو به رو هستید.

سختی بیش از اندازه معماها بیش از آنکه کاربر را مجاب به سوزاندن بیشتر فسفر نماید او را از بازی زده می کند و متاسفانه باید بگوییم بعضی پازل های بال های تاریک 2 با وجود هوشمندی که دارند به قدری چالش برانگیز هستند که به راحتی می توانند مخاطب را از ادامه انجام بازی سرد کنند.

پایان بندی جذاب از دیگر ویژگی های مثبت بال های تاریک 2 به شمار می رود. از لحاظ گیم پلی بازی همانند قسمت قبل است. به مناطق مختلف می روید و به تعامل با محیط و اشیا برای حل معماها می پردازید.

به گونه ای که حتی شاید بعد از مطالعه راهنما حل معماها، همچنان دلیل منطقی بعضی پازل ها را درک نکنید و سوال «چرا اینطوری شد؟» را از خودتان بپرسید. نکته دوم به تعامل مخاطب با تعداد محدودی از اشیاء ها که نقش مهمی روی معماها دارند بر می گردد. در بازی آبجکت هایی وجود دارد که اگر برای بار اول روی آن ها کلیک کنید هیچ اتفاقی نمی افتد.

ولی در صورتی که یک راز جدید کشف کرده و دوباره با وسیله تعامل برقرار نمایید، میبینید که اتفاق متفاوت و جدیدی برای تان خواهد افتاد. حالا سوال اینجاست: کاربر از کجا باید متوجه شود که راز کشف شده مربوط به چیزی که قبلا او دیده است؟ احتمالا سازنده با این کار می خواسته تا کار بازیکن را راحت کند.

اما بدون وجود سرنخ های کافی، این ویژگی به سختی غیر منطقی بعضی معماها کمک می کند. به طور خلاصه معماها ضمن اینکه هوشمندانه بوده و ارتباط مناسبی با داستان دارند، دارای تنوع فوق العاده ای هم هستند ولی سختی بیش از اندازه بعضی از آن ها گاهی اوقات به تجربه کلی صدمه می زند.

بال های تاریک 2 از لحاظ موسیقی حالا هویت مستقل خود را دارد. البته موزیک در نیمه ابتدایی بیشتر هیجانی بوده و در نیمه دوم کمی رنگ ترس به خودش می گیرد. همچنین خبری از سیستم عجیب پرداخت درون برنامه قسمت قبل نیست.

از دیدگاه گرافیک، بازی پیشرفت های خوبی به خود دیده است. کیفیت بافت ها افزایش یافته اند، مدل سازی ها بهتر شده و استفاده از رنگ بندی و نورپردازی بهتر موجب گشته اند تا مخاطب به خوبی احساس بودن در یک محیط متروکه را لمس کند. ولی با وجود تمام این نکات مثبت، جالب ترین قسمت این بخش نمای دوربین در هر مرحله بر می گردد.

در هر منطقه، محیط در نمایی متفاوت نشان داده می شود و این مسئله به همراه گستردگی مناطقی که در آن قدم می گذارید باعث شده تا بازی از لحاظ دیداری به تکرار نیافتد. البته تمام جامپ اسکرهای بازی کاملا اضافی بوده و کیفیت لازم را هم ندارند. جدا از اینکه گاهی اوقات بازی خود به خود خارج می شود.

بال های تاریک 2 یک قدم رو به جلو نسبت به قسمت قبل است. از لحاظ داستانی تا پایان جذب می شوید، موسیقی آدرنالین خون تان را افزایش می دهد و معماها نیز با وجود اینکه بعضی از آن ها سختی غیر منطقی دارند ولی حل شان هنوز لذت بخش خواهد بود. اگر می خواهید یکی از بهترین های ایرانی را تجربه کنید، این عنوان را از دست ندهید.

بالهای تاریک (قسمت دوم)

بالهای تاریک (قسمت دوم)

سازنده: لکسیپ گیمز قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 263.1 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mr.Mohammad
    Mr.Mohammad | ۳ دی ۱۳۹۶

    خیلی خوب و در حد forever lost به نظر میاد

  • احد وصال
    احد وصال | ۳ دی ۱۳۹۶

    دیروز یه بازی فوقالعاده هم واسه اندروید اومده ..به نام kensho
    واقعا بی نظیره ..گرافیک ..موسیقی ..یکی از بهترین بازی های پازل اندروید
    حتما امتحان کنید
    شرکت کچ اپ هم دو بازی خوب منتشر کرده fit و dunkhop

مطالب پیشنهادی