ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توضیح وزیر ارتباطات درباره وضعیت شبکه موبایل در زلزله تهران

وزیر ارتباطات در پایان مراسم تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید وزارت ارتباطات و فناوری در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره مشکلات مخابراتی به وجود آمده در زمان زلزله تهران آمارهایی را ارائه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۰

وزیر ارتباطات در پایان مراسم تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید وزارت ارتباطات و فناوری در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره مشکلات مخابراتی به وجود آمده در زمان زلزله تهران آمارهایی را ارائه داد.

«محمدجواد آذری جهرمی» ضمن تایید اختلال به وجود آمده در شبکه موبایل در زمان زلزله ۵.۲ ریشتری شهرستان ملارد که باعث لرزش پایتخت نیز شد، از امکان حداکثر استفاده 4 برابر نسبت به ظرفیت معمول کل شبکه خبر داد و گفت:

«در زمان وقوع این حادثه میزان مصرف دیتا 40 درصد کاهش داشته و میزان مکالمات در حدود 35 درصد رشد داشته است و این آمار نشان می دهد که مردم تمایل دارند در مواقع بحران بیشتر از طریق مکالمات نیازمندی های خود را برطرف می کنند.

در این مورد هم سامانه تا 4 برابر حد عادی خود مورد استفاده قرار گرفت و البته با اختلال مواجه شد، اگر در برآوردهای آینده پیش‌بینی شود که در چنین مواقعی نیاز بیشتر از مقدار 4 برابری از حد ظرفیت وجود داشته باشد، قطعا این موضوع در کمیته بحران وزارت ارتباطات بررسی می‌شود.»

لحظات بحرانی کشور

به گفته جهرمی، وزارت ارتباطات دراین حادثه با استفاده از شبکه های اجتماعی و رسانه ملی از مردم خواست که مکالمات کوتاهی داشته باشند تا شبکه دچار اختلال نشود. چنین توصیه‌هایی پیش‌تر در زمان زلزله کرمانشاه نیز از سوی وزیر ارتباطات برای تمامی کاربران مطرح شده بود.

 

لحظات بحرانی کشور

 

جهرمی همچنین خواستار ظرفیت سازی بیشتر در این موارد از سوی اپراتورها شد. زلزله هفته گذشته تهران به دید بسیاری از مسئولین و کارشناسان می‌تواند ملاک سنجش و یک مانور ناخواسته برای تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور باشد تا خود را برای زلزله‌های مهیب‌تر در هر نقطه از کشور آماده سازند تا شاید شاهد کاهش تلفات و خسارات کمتری باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی