ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل طراح با سابقه چیپست موبایل اپل را به استخدام خود درآورد

گوگل در خرداد ماه یکی از طراحان با سابقه چیپست اپل به نام «مانو گولاتی» را به استخدام خود درآورده بود. حالا کمپانی ساکن ماونتین ویو یکی دیگر از متخصصان طراح چیپ اپل را به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

گوگل در خرداد ماه یکی از طراحان با سابقه چیپست اپل به نام «مانو گولاتی» را به استخدام خود درآورده بود. حالا کمپانی ساکن ماونتین ویو یکی دیگر از متخصصان طراح چیپ اپل را به استخدام خود درآورده است.

متخصص مذکور که «جان برونو» (John Bruno) نام دارد، گروه تحلیلگر رقابت در حوزه سیلیکون را در اپل تأسیس کرد. این گروه در واقع متشکل از افرادی بود که به اپل کمک می کردند پردازنده هایی را برای آیفون و آیپد طراحی کند که همواره یک قدم از رقبای اندرویدی جلوتر باشند.

هنوز مشخص نشده که برونو قرار است در گوگل چه کاری انجام دهد. البته در پروفایل لینکداین او تنها به «معمار سیستم» اشاره شده. او همچنین یکی از کارمندان با تجربه بخش گرافیک کمپانی ATI بوده و بعدها به سمت مهندس ارشد در AMD منصوب شده. پس از آن نیز برونو تیم طراحی پردازنده های «فیوژن» این شرکت را رهبری کرده است.

طرح چیپست (SoC) اختصاصی به نام «هسته بصری پیکسل» که یکی از عوامل اصلی در کیفیت برتر دوربین نسل دوم موبایل پیکسل به شمار می رود.

استخدام برونو احتمالاً در راستای تصمیم گوگل برای توسعه چیپست های اختصاصی است

به نظر می رسد استخدام طراح چیپ یاد شده در راستای توسعه چیپ های اختصاصی برای موبایل های پیکسل گوگل باشد. البته طراحی چیپست های پیشرفته تر دیگر توسط این طراح نیز دور از انتظار نیست. تا کنون تنها چیپی که به طور اختصاصی توسط گوگل طراحی شده، «هسته بصری پیکسل» (Pixel Visual Core) به کار رفته در نسل دوم موبایل های پیکسل است.

در حال حاضر مهمترین وجه تمایز موبایل های گوگل نسبت به سایر رقبای اندرویدی، ارائه به روز رسانی نرم افزاری مرتب برای آنها است. به نظر می رسد اگر گوگل موفق شود چیپست ویژه ای را برای موبایل های خود طراحی کند که کارایی بالاتر و مصرف باتری بهینه تری نسبت به سایر نمونه های رقبا داشته باشد، می تواند فاصله خود با رقبا را بیش از پیش افزایش دهد و کاربران را بیش از پیش به خرید موبایل های تولید شده توسط خود تشویق کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی