ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سومین شکایت از اپل به علت اعلام عمدی بیانیه‌ای گمراه کننده

این روزها بازار شکایت از شرکت‌های فعال در حوز‌ه‌ی تکنولوژی داغ شده و شخصی با ثبت سومین شکایت از اپل، این شرکت آمریکایی را محکوم کرده با دانستن از اشکال آیفون‌ها بجای آنکه باتری‌هایشان را ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

این روزها بازار شکایت از شرکت‌های فعال در حوز‌ه‌ی تکنولوژی داغ شده و شخصی با ثبت سومین شکایت از اپل، این شرکت آمریکایی را محکوم کرده با دانستن از اشکال آیفون‌ها بجای آنکه باتری‌هایشان را تعویض کند تنها با بروزرسانی جدید آنها را کندتر کرده است. چند روز پیش هم دو کاربر در دادگاه ایالتی کالیفرنیا شکایتی علیه شرکت اپل به ثبت رساندند. آنها مدعی بودند که اقدام شرکت مذکور در کاهش سرعت و در نتیجه کاهش بازده پردازشی آیفون‌ها نقض قرارداد کاربر و تولید کننده به حساب می آید اما این‌بار اپل با شکایت متفاوتی روبروست.

براساس سومین شکایت از اپل شخصی به نام «کیتون هاروی»، معتقد است که این شرکت آمریکایی عمداً با اعلام بیانیه‌ای گمراه کننده سعی داشته تا مسئولیت از از گردن خود ساقط کند. به گفته‌ی او، اپل با اینکه می‌دانسته مشکل اصلی تلفن‌های همراه با تعویض باتری حل می شود بجای آنکه آنها را تعویض نماید تنها iOS آیفون‌ها را به روزرسانی نموده و در واقع مشکل را بیشتر کرده است.

ماجرا از این قرار است که چندی پیش بسیاری از صاحبان موبایل‌های اپل ادعا می‌کردند تلفن‌های هوشمندشان با بروزرسانی مرتب سیستم‌عامل، روز‌ به روز کندتر می‌شوند. اما مشخص شد که این اتفاق ربطی به روزرسانی iOS نداشته و دلیل آن فقط کهنه شدن باتری است.

بدین شکل که آیفون‌ها برای حفظ میزان باتری، سرعت کلاک پردازنده را پایین می‌آوردند و این موضوع سبب کاهش سرعت موبایل می‌شود. پس از تایید بنیان گذار گیک بنچ، اپل نیز با ارسال بیانیه‌ای این مسئله را صحیح خواند.

ابتدا تصور بر این بود که iOS مشکلاتی برای کاربران ایجاد می کند اما بعدها مشخص شد که با تعویض باتری، مشکل برطرف می شود و سرعت موبایل به حالت عادی خود باز خواهد گشت. اما اپل حالا تایید کرده که از زمان iOS 10.2.1 چنین قابلیتی را در سیستم عامل نهادینه کرده تا در صورت ضعف باتری، سیستم عامل کند شود و جلوی از کار افتادن زودهنگام موبایل گرفته شود.

سال گذشته این امکان برای آیفون ۶، ۶ پلاس، ۶ اس، ۶ اس پلاس و SE ارائه شد اما با عرضه iOS 11.2، این امکان در اختیار مالکین آیفون ۷ و ۷ پلاس نیز قرار گرفت و آیفون های بعدی نیز به آن مجهز خواهند شد.

گرچه اپل ایجاد چنین ویژگی را در واقع تمهدیدی جهت ایجاد «بهترین تجربه ممکن» برای کاربران اعلام می‌کند اما عدم اطلاع رسانی صحیح، نارضایتی کاربران را به همراه داشته است و حتی راه را برای شکایاتی ادامه‌دار از کمپانی کوپرتینویی هموار کرده است. آیا سومین شکایت از اپل می تواند روند تصمیمات این شرکت را به سمتی برده که محبوبیت این برند آمریکایی را کاهش دهد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Sami
    Sami | ۲۱ دی ۱۳۹۶

    سامسونگ و بقیه شرکت‌ها هم با ندادن بروزرسانی، حتی بروزرسانی امنیتی، کاربران را مجبور به تعویق گوشی شان می کنند.

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۳ دی ۱۳۹۶

    شکایتشون به جایی نمیرسه

  • Vahid
    Vahid | ۳ دی ۱۳۹۶

    یکیم از سامسونگ شکایت کنه فقط آپدیت برا کند شدن میده

    • darksider
      darksider | ۳ دی ۱۳۹۶

      دروغ گویی خوب نیست اقلا برو یبار سامسونگ دستت بگیر

مطالب پیشنهادی