ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گروه هکر روسی فنسی بیر سال‌هاست خبرنگاران را هدف حملات سایبری قرار داده است

گروه هکر روسی Fancy Bear که مسئولیت برملا کردن ایمیل‌های هیلاری کلینتون را برعهده‌ گرفته بود، اخیراً متهم شده که در حمله‌ي سایبری به صدها خبرنگار دست داشته و اطلاعات بسیاری را از آنها دزدیده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ دی ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

گروه هکر روسی Fancy Bear که مسئولیت برملا کردن ایمیل‌های هیلاری کلینتون را برعهده‌ گرفته بود، اخیراً متهم شده که در حمله‌ی سایبری به صدها خبرنگار دست داشته و اطلاعات بسیاری را از آنها دزدیده است.

طبق گزارش آسوشیتد پرس حداقل ۲۰۰ خبرنگار مورد حمله‌ سایبری‌ طولانی مدت این گروه قرار گرفته‌اند که قدیمی‌ترین آن به سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد. جدیدترین آن نیز به ماه گذشته باز می‌گردد.

آرم گروه هکر روسی فنسی بیر

در لیست تهیه شده توسط این خبرگزاری نام ۵۰ روزنامه‌نگار از نیویورک تایمز، ستون‌نویسی از واشینگتون پست و خبرنگاری از دیلی بیست به همراه روزنامه‌نگاران آمریکایی دیده می‌شود. درحالیکه بیشتر تمرکز این گروه روی خبرنگاران اوکراینی و روسی بوده است.

پس از دیپلمات‌‌ها و فعالان حزب دمکرات آمریکا، خبرنگاران بزرگترین گروهی بوده‌اند که در معرض چنین حمله‌ی سایبری قرار گرفته‌اند.

توییت خبرنگار درباره‌ی هکر روسی فنسی بیر

«رافائل ستر» خبرنگار آسوشیتد پرس، درباره‌ی حجم بزرگ حملات اخیر گروه هکر روسی فنسی بیر می‌گوید:

«تنها توانستیم در لیست موجود، بالای ۲۰۰ نفر خبرنگار را احراز هویت کنیم اما تعداد کلی موارد رخ داده، بسیار بیشتر از این حرف‌هاست.»

چندی پیش گروه هکر روسی فنسی بیر به هک کردن تعداد از اعضای کمیته‌ی حزب دمکرات آمریکا محکوم شده بود که طی این حملات ایمیل‌های هیلاری کلینتون لو رفت، مطلبی که بسیاری از کارشناسان آن را دلیل اصلی باخت وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌پندارند.

اهداف حملات اخیر این گروه هکر روسی بی اعتبار کردن اخبار و اتفاقات با ایمیل‌های بدست آمده عنوان شده است.

خبرنگاران سراسر دنیا معتقدند چندسالی است که ایمیل‌های مشکوکی برای آنها فرستاده می‌شد که در واقع تلاشی برای شکستن حفاظ امنیتی و نفوذ به منبع اطلاعاتی خبرگزاری‌های مختلف بوده است. در واقع اکنون مشخص شده که پای گروه هکر روسی فنسی بیر در میان بوده است.

توییت خبرنگار درباره‌ی هکر روسی فنسی بیر ۲

«جوزف کاکس» خبرنگار دیلی بیست در این باره می‌گوید که دیتاهای بدست آمده و لیست منتشر شده نشان دهنده ی ابعاد صنعتی فعالیت فنسی بیر است. آنها ماشینی هستند که تازه حرکت خود را شروع کرده و قصد دارند هدف‌ها و حمله‌هایی با حجم بالا را برنامه ریزی کنند.

البته اخیراً آتش مشکلات سایبری آمریکا و روسیه به شدت بالا گرفته است، دزدی‌ گروه‌ هکر روسی MoneyTaker از بانک‌ها، اظهار نظرهای جنجالی ترامپ درباره منشاء روسی حملات سایبری به آمریکا، ممنوع کردن استفاده از آنتی ویروس‌های شرکت کسپرسکی توسط دولت آمریکا، شکایت رسمی این شرکت روسی از سازمان امنیت ملی آمریکا تنها می‌تواند قسمتی از اتفاقات را پوشش دهد و باید دید با اعلام موضع آمریکا در برابر افشای اطلاعاتی اخیر چه اتفاقاتی در این حوزه خواهد افتاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی