ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری LTE-R اینترنت پر سرعت را به قطار های سریع السیر کره جنوبی آورد

المپیک زمستانی سال 2018 به زودی در کره جنوبی برگزار خواهد شد. این رویداد فرصتی است تا چشم بادامی ها فناوری های قدیمی تر خود را برای ارائه به تعداد بالای توریست هایی که قرار ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

المپیک زمستانی سال 2018 به زودی در کره جنوبی برگزار خواهد شد. این رویداد فرصتی است تا چشم بادامی ها فناوری های قدیمی تر خود را برای ارائه به تعداد بالای توریست هایی که قرار است به کشور بیایند، به روز کنند. برای دستیابی به این هدف، اخیراً سامسونگ با همکاری اپراتور مخابراتی «KT»، فناوری «LTE-R» را با موفقیت آزمایش کرده اند؛ تکنولوژی ای که برای اولین بار در دنیا آزمایش شده و اینترنت پر سرعت را برای قطارهای سریع السیر فراهم می کند.

LTE-R که در واقع حرف «R» آن اشاره به راه آهن (Railway) دارد، فناوری است که به عنوان نسل آتی تکنولوژی ارتباطی برای قطارهای هوشمند محسوب می شود و امکان مکالمه و ارسال و دریافت اطلاعات با سرعت بالا و به صورت پایدار در قطارهای در حال حرکت را فراهم می کند.

همچنین با فناوری های قدیمی تر از جمله VHF (فرکانس های بسیار بالا) سازگار است و یکی از اشکالات اصلی LTE را نیز مرتفع می کند: عدم کارکرد مطمئن در سرعت های بالا. یکی از قابلیت های دیگر LTE-R فراهم کردن ارتباط بین اپراتورهای قطار با مرکز کنترل راه آهن است.

LTE-R بر خلاف LTE می تواند به خوبی در قطارهای سرعت السیر پیاده سازی شود و با اطمینان کار کند

قطار سریع السیر جدید «Wonju-Gangneung» که پروژه LTE-R روی آن پیاده شده، می توانند با سرعت 250 کیلومتر در ساعت حرکت کنند و طول مسیر مورد نظر 120 کیلومتری را بپیماید. این قطار به طور ویژه برای انتقال مسافران در المپیک زمستانی پیش رو طراحی شده تا افراد را با سرعت بالاتر به بزرگترین مجموعه ورزش های زمستانی کره در شهر «پیونگ چانگ» منتقل کنند.

سامسونگ تأمین کننده 5 پروژه LTE-R متفاوت در کره جنوبی است و این فناوری همین الان هم در خط متروی بوسان پیاده شده و در فروردین تا اردیبهشت ماه سال جاری از آن رونمایی شده بود.

پیش از این نیز در آذر ماه سامسونگ و کمپانی مخابراتی ژاپنی «KDDI» اعلام کرده بودند که فناوری 5G را در یک قطار در حال حرکت با موفقیت آزمایش کرده اند. در آن تست هنگامی که قطار با سرعت 100 کیلومتر در ساعت در حرکت بوده، بسته های داده با حداکثر سرعت 1.7 گیگابیت در ثانیه ارسال و دریافت شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی