ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لرزه نگار
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپ لرزه نگار؛ بانک اطلاعات زلزله های کشور

از شب زلزله 5.2 ریشتری تهران و کرج که دل های همه مان را لرزاند، لحظه ای نبوده که زمین شناسان بابت وقوع یک زلزله بزرگ تر به مردم هشدار ندهند؛ زلزله ای که گفته ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

از شب زلزله 5.2 ریشتری تهران و کرج که دل های همه مان را لرزاند، لحظه ای نبوده که زمین شناسان بابت وقوع یک زلزله بزرگ تر به مردم هشدار ندهند؛ زلزله ای که گفته می شود به خاطر فعال شدن گسل شمال تهران می تواند قدرت تخریبی بسیار بالایی در حد 7.2 ریشتر داشته باشد.

چه این زلزله بیاید و چه نه، یک نکته مسلم است آن هم این که «هیچ کس» قادر به پیش بینی زمان یک زلزله نیست. اما عقل حکم می کند که در شرایط «احتمال» وقوع زلزله باید به پیش لرزه ها و زلزله های شهرهای اطراف محل زندگی خود توجه بیشتری داشته باشیم و خود را برای بدترین شرایط ممکن آماده کنیم.

لرزه نگار شاید یکی از اپلیکیشن هایی باشد که این روزها همگی باید در موبایل هایمان نصب کنیم. محصول استودیوی طراحی هیرو نمی تواند زلزله را پیش بینی کند، اما شاید با ارسال نوتیفیکیشن آنی در حین زلزله (چه در شهر خودتان و چه در شهرهای اطراف) بتواند حداقل برای رویارویی با این پدیده آمادگی بیشتری را در شما ایجاد نماید.

هدف اصلی تیم هیرو از طراحی این اپلیکیشن، مسلما پیش بینی لرزه ها نبوده بلکه صرفا یک بانک اطلاعاتی همراه طراحی کرده که زلزله های سراسر کشور را در لحظه پوشش می دهد. این اطلاعات هم برای زمین شناسان و هم برای مردمی که برای مواجهه با زمین لرزه در حالت آماده باش به سر می برند، می تواند بسیار مفید و ارزشمند باشد.

اپلیکیشن لرزه نگار رابط کاربری بسیار زیبا و جمع و جوری دارد و یک سری اطلاعات مشخص در آن طبقه بندی شده که خیلی راحت می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید. تمامی این اطلاعات از وبسایت مرکز لرزه نگاری کشور تهیه شده و کاملا معتبر هستند، ضمن این که با سرعت بسیار بیشتری از خود وبسایت بارگذاری می شوند که این را باید از مزایای بزرگ اپ لرزه نگار بدانیم.

طبیعتا صفحه اصلی اپ به آخرین لرزه های کشور اختصاص داده شده تا با یک نگاه بدانید که آخرین زلزله در کدام شهر، چه ساعتی و با چه شدت تخریبی اتفاق افتاده است. لرزه نگار حتی پا را فراتر گذاشته و عمق زلزله و موقعیت دقیق آن روی نقشه را هم به شما نشان می دهد. ضمنا می توانید با گزینه جستجو، زلزله ها را بر اساس استان های محل وقوع هم جستجو کرده و به مقایسه بپردازید.

در این حالت لرزه نگار تعداد زلزله ها و شدت تخریب شان را روی انواع نمودار ستونی و دایره ای به نمایش در می آورد تا امکان مقایسه برایتان فراهم گردد. هر چند به نظر می رسد که این اطلاعات بیشتر از مردم عادی برای زمین شناسان کاربرد داشته باشد.

اما یک قابلیت لرزه نگار که مطمئنا برای همه کاربرد دارد، هشدار وقوع زلزله است که به شکل نوتیفیکیشن آنی ارسال می شود. این که قابلیت مذکور تا چه حد سریع و کاربردی است را باید در لحظه وقوع یک زمین لرزه تست کنید، اما حقیقت امر این است که یک زمین لرزه شاید 5 ثانیه هم به طول نینجامد و فرصت زیادی برای واکنش نشان دادن نداشته باشید.

از طرف دیگر بعضی زمین لرزه ها آنقدر خفیف اند که واقعا نمی توان احساس شان کرد. بنابراین یک احتمال بسیار کوچک هست که دریافت پیام هشدار از اپلیکیشن هنگام یک پیش لرزه بتواند حتی جان شما را نجات بدهد.

بنابراین اگر می خواهید که سریع تر از بقیه از وقوع زمین لرزه ها با خبر شوید، شاید ایده بدی نباشد که لرزه نگار را در موبایل تان نصب کنید. این اپلیکیشن فعلا برای پلتفرم اندروید منتشر شده اما امیدواریم که تیم هیرو در برنامه های بعدی خود ساخت نسخه iOS را هم مد نظر قرار داده باشد.

لرزه نگار

لرزه نگار

سازنده: استودیو طراحی هیرو قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Mreza Mahdavi
    Mreza Mahdavi | ۵ دی ۱۳۹۶

    چطور هیچکس قادر نیست زلزله پیش بینی کنه. حدود سال دوهزار تا دو هزار وپنج توی چین پیش بینی شده و به شهر رو نجات دادند، الان کشور های دیگه دارن زلزله ایجاد میکنم ، ما فقط دعا میکنیم ، چهارتا سایت علمی غیر فارسی معتبر چک‌کنید متوجه میشوید ، دنیا چه خبره، فقط بگین قابل پیش‌بینی نیست

  • محمدی
    محمدی | ۴ دی ۱۳۹۶

    زلزله هفت ریشتر تهران بیاد واقعا نابود میشیم

  • سـیزده 66
    سـیزده 66 | ۴ دی ۱۳۹۶

    برای ios

    https://itunes.apple.com/us/app/%D9%84%D8%B1%D8%B2%D9%87-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1/id1316951228?mt=8

  • sadegh.t
    sadegh.t | ۴ دی ۱۳۹۶

    چرا فقط تو کافه بازار هست ؟ کاش تو مارکت دیگه ایی بود بازار خیلی داغونه

  • alireza noorbakhsh
    alireza noorbakhsh | ۴ دی ۱۳۹۶

    ios ؟

    • omid ashoori
      omid ashoori | ۴ دی ۱۳۹۶

      ios جزو آمار حساب نمیاد زیر خاکیه هه

      • alireza noorbakhsh
        alireza noorbakhsh | ۵ دی ۱۳۹۶

        ? باشه

مطالب پیشنهادی