ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تست مقاومت نوکیا ۲؛ ارزان‌‌ترین شوالیه‌ی HMD Global [تماشا کنید]

برای برخی از کاربران همواره مقاومت یک تلفن‌همراه از قابلیت‌های سخت‌افزاری آن اهمیتی بیشتری دارد. برند نوکیا که همواره به ساخت موبایل هایی ضدضربه و ارزان قیمت شهرت داشته، با عرضه نوکیا ۲ سنگ‌تمام گذاشته ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

برای برخی از کاربران همواره مقاومت یک تلفن‌همراه از قابلیت‌های سخت‌افزاری آن اهمیتی بیشتری دارد. برند نوکیا که همواره به ساخت موبایل هایی ضدضربه و ارزان قیمت شهرت داشته، با عرضه نوکیا ۲ سنگ‌تمام گذاشته و این تلفن همراه را (که با قیمت ۹۹ دلاری خود موبایلی اقتصادی به حساب می‌آید) بدل به گزینه‌ی مناسب برای جان سخت‌پسندان نموده است.

اخیراً کانال یوتیوب JerryRigEverything نوکیا ۲ را مورد بررسی قرار داد تا ببیند ارزان‌‌ترین دستگاه ساخت HMD Global می‌تواند مانند محصولات قدیمی نوکیا مقاومتی خارق‌العاده از خود نشان دهد یا خیر؟

این تلفن‌همراه به ترتیب در برابر خراش پذیری، سوختگی و خم شدگی مورد آزمایش قرار گرفت و نشان داد که مانند پدربزرگ‌هایش از ماندگاری بالایی برخوردار است.

همانطور که در فهرست مشخصات نوکیا ۲ آمده پوشش گوریلا گلاس ۳، صفحه‌ی نمایش و لنز دوربین سلفی آن را پوشانده است که با ضریب سختی ۶ مانع از خراش پذیری در برابر سکه و کلید می‌شود. درضمن یک قطعه‌ی شیشه‌ای از دوربین اصلی آن محافظت می‌کند که نسبت به نمونه مشابه پلاستیکی در نوکیا ۳ به نوعی پیشرفت محسوب می‌گردد.

در تست سوختگی انجام شده روی این تلفن هوشمند، پنج ثانیه طول کشید تا پیکسل‌های نمایشگر LCD نوکیا ۲ خاموش شوند. اگرچه پیکسل‌ها پس از گذشت چند ثانیه به وضعیت عادی خود بازگشتند. این درحالی است نمایشگر‌های AMOLED که در موبایل‌های پرچمدار استفاده می‌شود در مواجهه با آتش دچار آسیب غیرقابل بازگشت می‌شوند.

در تست پایانی، نوکیا ۲ نشان داد که در برابر خم شدگی نیز مقاوت بالایی دارد. اگرچه پس از انجام این آزمایش پیچ‌و‌تابی در این مدل ایجاد شد اما بازهم قابل استفاده و سالم باقی ماند. در ادامه شما را به دیدن این آزمایش‌ها دعوت می‌کنیم؛

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • kamran naseri
    kamran naseri | ۴ دی ۱۳۹۶

    نوکیا ۳ که افتضاح بود از هر ۵ تا یکی ایراد اساسی داشت

  • احد وصال
    احد وصال | ۴ دی ۱۳۹۶

    نوکیا 2 و 3 و 5 از نظر دوربین واقعا افتضاحند..دوربین هایی بسیار بی روح ..

    • 401914125
      401914125 | ۴ دی ۱۳۹۶

      j2و j3 وj5
      سامسونگ هم همینطوره

مطالب پیشنهادی