ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراخوان 1.26 میلیون آئودی به دلیل احتمال آتش سوزی

بعد از محرز شدن تقلب گروه فولکس واگن در اعلام میزان آلایندگی برخی از موتورهای دیزلی، این رسوایی در حد گسترده ای دامنگیر آئودی نیز شد. بعد از این اتفاق ناخوشایند، آئودی با صدور فراخوان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

بعد از محرز شدن تقلب گروه فولکس واگن در اعلام میزان آلایندگی برخی از موتورهای دیزلی، این رسوایی در حد گسترده ای دامنگیر آئودی نیز شد. بعد از این اتفاق ناخوشایند، آئودی با صدور فراخوان هایی سعی کرد که به نوعی اعاده حیثیت نموده و اعتبار از دست رفته را تا حدی احیا کند.

آئودی

حال با گذشت مدتی از آن ماجرا، این شرکت باز هم یک فراخوان بسیار بزرگ صادر کرده است که شامل 1.26 میلیون مدل مختلف می شود. دلیل اصلی این فراخوان وجود مشکلات الکتریکی در برخی مدل ها و در نتیجه احتمال آتش گرفتن آنها عنوان شده است.

در توضیحاتی که آئودی در این باره ارایه کرده، سوکت های موجود در اتصالات برقی سیستم بخاری کمکی در طول زمان دچار فرسودگی شده و ممکن است با افزایش مقاومت، حرارت آنها بالاتر رفته و در نتیجه آتش سوزی ایجاد شود. البته در این بین پوشش خارجی سوکت ها نیز نامناسب بوده و در برابر حرارت به وجود آمده نمی تواند نقشی پیشگیرنده داشته باشد.

آئودی

آنطور که در بیانیه رسمی آمده، مدل های A5 ،A5 ، A4 کابریوله و Q5 که بین ماه  آوریل 2011 و مه 2015 خطوط تولید آئودی را ترک کرده اند، مشمول این فراخوان میلیونی می شوند.

به گفته مقامات آئودی مالکین این مدل ها می توانند به رانندگی به آنها بپردازند، اما در صورت اشتمام بوی سوختگی باید بلافاصله خودرو را در نقطه ای امن متوقف کرده و از آن پیاده شوند.

از بین 1.26 میلیون مدل مشمول فراخوان، 875,000 دستگاه در اروپا، 250,000 دستگاه در آمریکای شمالی و 47,000 دستگاه در آسیا تردد می کنند.

آئودی

ناگفته نماند این نخستین باری نیست که یک خودروساز لوکس آلمانی فراخوانی میلیونی صادر می کند. در پاییز امسال رقبای اصلی آئودی یعنی ب ام و و مرسدس بنز نیز هر کدام به ترتیب به دلیل آتش سوزی و نقص در ایربگ برای بیش از یک میلیون خودرو فراخوان صادر کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Erfan Moti
    Erfan Moti | ۴ دی ۱۳۹۶

    سوسول ها
    کل زندگی ما اینجا احتمال بالاتری برای نابودی داره بعد یه سوکت الکی رو چقدر بزرگش کردن
    تا همی الان ۲ بار سیم کشی برق فن بخاری پارس رو عوض کردم من...هنوزم زنده ام

  • hyhzo hyhzo
    hyhzo hyhzo | ۴ دی ۱۳۹۶

    خدا لعنتشون کنه کافر های نا مسلمون رو که با جون مردم بازی میکنن خدا رو شکر ما همچین چسزایی تو ایران نداریم اصلا فراخوان نداشتیم چون کارمون درست بوده

    • sd
      sd | ۵ دی ۱۳۹۶

      اره واقعا

مطالب پیشنهادی