ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرحله دوم رجیستری به گوگل، بلک‌بری و موتورولا رسید

فاز دوم اعلام برندهای مشمول طرح رجیستری توسط رگولاتوری اعلام شد که در آن سه برند بلک‌بری، گوگل و موتورولا به جمع موبایل‌های اپل که پیش‌تر مشمول طرح رجیستری شده بود، اضافه شدند. همچنین تاریخ ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۵۹

فاز دوم اعلام برندهای مشمول طرح رجیستری توسط رگولاتوری اعلام شد که در آن سه برند بلک‌بری، گوگل و موتورولا به جمع موبایل‌های اپل که پیش‌تر مشمول طرح رجیستری شده بود، اضافه شدند. همچنین تاریخ آغاز اجرای این طرح برای این برندها هشتم دی ماه مقرر شده است. موبایل‌های پیکسل از گوگل، در کنار موبایل‌های موتورولا و بلک‌بری جز تلفن‌های هوشمند کم‌طرفدار در بازار موبایل ایران هستند.

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) از تاریخ 14 آذر 96 و با معرفی تلفن همراه و تبلت برند اپل به عنوان اولین برند مشمول طرح رجیستری، وارد فاز عملیاتی خود شد و بعد از موفقیت مرحله اول آن حالا وارد مرحله دوم خود می‌شود. بر اساس گزارشات وزارت ارتباطات میزان واردات قانونی تلفن همراه در سه ماهه گذشته یعنی با آغاز طرح رجیستری نسبت به سال گذشته در همین زمان، افزایش صد در صدی داشته که نوید از رسیدن طرح رجیستری به هدف اصلی خود یعنی ریشه‌کن کردن معضل قاچاق موبایل در کشور می‌دهد.

هشتم دی ماه تاریخ شروع مرحله دوم طرح رجیستری است

بازار قاچاق موبایل در کشور یک بازار سیاه میلیاردی بوده و مبالغ هنگفتی در آن به جیب قاچاقیان می‌رود به طوری که بنا به گفته سازمان مبارزه با قاچاق کالا رقمی بیش از هزار میلیارد تومان در سال که معادل بودجه چندین وزارتخانه دولت به شمار می‌رود با قاچاق غیرقانونی موبایل در کشور وارد این بازار می‌شود.

پیش‌از اعلام این سه برند فرید خلیلی نایب رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی در تهران در گفتگوی خود با دیجیاتو از اختلاف نظر بین نهادهای مختلف بر سر مدل‌هایی که اول در زیر پوشش طرح رجیستری قرار بگیرند گفته بود:

«برخی از مدیران اعتقاد دارند باید موبایل‌های برند و مطرح دست مردم همچون سامسونگ و هووآوی و... را زودتر وارد طرح رجیستری کرد چرا که بازار اصلی موبایل بین کاربران ایرانی در دست این برندها است و عده‌ای هم معتقد هستند که فعلا باید با مدل‌های کمیاب‌تر شروع کرد تا طرح رجیستری جای خود را در بین مردم باز کند»

حالا با اعلام این برندها به نظر می‌رسد که طرفداران نظریه دوم در جلسات طرح رجیستری توانسته‌اند نظر اکثریت را به خود جلب کنند.

«امیر اسحاقی»، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل هم پیش‌تر در گفتگوی با خود دیجیاتو از وقفه اجرای طرح رجیستری برای برندهای بیشتر مورد استفاده مردم گلایه کرده بود:

«واردات مدل‌های پرفروش امروزه برای واردکنندگان قانونی منفعت چندانی ندارد چرا که واردکنندگان فعلی باید درصد نرخ‌های جدید گمرک را برای وارد کردن موبایل‌ها پرداخت کنند و دچار زیان می‌شوند. همین مدل‌ها توسط قاچاقچیان با نهایت افزایش قیمت یک‌ درصدی برای آنها وارد کشور می‌شود و خریداران بسیاری هم دارد.»

کاربران تا قبل از تاریخ موعد باید موبایل‌های این برندها را اگر در اختیار دارند حداقل یک بار روشن و در سامانه فعال کنند

بنا به گفته همتا (طرح ثبت تلفن همراه یا همان طرح رجیستری) سایر مدل‌ها نیز متعاقباً در هفته‌های آینده پس از اعلام رسمی تحت پوشش طرح قرار می‌گیرند. خریداران گوشی‌های مذکور باید از ابتدای روز شنبه مورخ 96/10/09 همانند گوشی‌های اپل قبل از فعال‌سازی با استعلام کد ۱۵ رقمی (IMEI) از طریق سامانه #۷۷۷۷* اصالت گوشی را استعلام و پس از اطمینان از ثبت گوشی نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

به کاربران توصیه می‌کنیم تا قبل از تاریخ ذکر شده یعنی که چند روزی هم به آن بیشتر باقی نمانده اگر دستگاهی از این برندها را به صورت خاموش و غیرفعال در اختیار دارید، آنها را روشن و در سامانه ثبت کنید تا بعدا مشکلی پیش نیاید. برای اطلاعات بیشتر و تکمیلی درباره طرح رجیستری می‌توانید مطلب جامع دیجیاتو را در این باره بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۵ دی ۱۳۹۶

    بذارید ادای خوش بینا رو در بیاریم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی