ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیم جونگ اون
تکنولوژی

کره شمالی اتهام دست داشتن در طراحی باج افزار واناکرای را بی اساس خواند

اخیرا مرکز امنیت سایبری انگلیس و دولت آمریکا کره شمالی را به دست داشتن در توسعه و انتشار باج افزار مخرب واناکرای متهم کرده بودند و حالا پیونگ یانگ این اتهامات را تکذیب کرده است. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

اخیرا مرکز امنیت سایبری انگلیس و دولت آمریکا کره شمالی را به دست داشتن در توسعه و انتشار باج افزار مخرب واناکرای متهم کرده بودند و حالا پیونگ یانگ این اتهامات را تکذیب کرده است.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره شمالی در مصاحبه با «آژانس خبر مرکزی»  این کشور (KCNA) با بی اساس خواندن این اتهامات، آنها را تکذیب کرد:

همانطور که پیش از این گفته بودیم ما هیچ ارتباطی با حملات سایبری نداریم و لزومی ندارد به این اتهامات پاسخ دهیم.

این در حالی است که یکی از مشاوران ترامپ تاکید کرده بود این اتهامات بر اساس مدارک مستدلی مطرح شده اند و دولت این کشور برای محدود کردن قدرت کره شمالی در طراحی حملات واقعی و مجازی به استراتژی اعمال خود فشار خود ادامه خواهد داد.

مؤسسات و کمپانی های خصوصی نظیر کسپرسکی لب، سیمنتک و SecureWorks نیز با مهندسی معکوس کدها، از وجود شواهدی مبنی بر دست داشتن کره شمالی در طراحی این باج افزار خبر داده بودند.

علاوه بر این بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مقامات کره جنوبی، پیونگ یانگ حداقل 6800 متخصص را برای انجام حملات سایبری و باج خواهی از کشورهای دیگر تربیت کرده است.واناکرایدولت کره شمالی پیش از این نیز اتهامات انگلیس مبنی بر دست داشتن این کشور در واناکرای را تلاشی سخیفانه برای گسترش تحریم ها عنوان کرده بود.

واناکرای که اردیبهشت سال جاری منتشر شد فایل های قربانی را رمزنگاری کرده و در مقابل باز کردن قفل از آنها تقاضای باج می کرد.

این باج افزار بیش از 300 هزار کامپیوتر را در مراکزی از قبیل بیمارستان ها، بانک ها، کمپانی های مخابراتی، انبارها و حتی سیستم های پلیس آلوده کرد.

واناکرای در ایران نیز رایانه های بسیاری را هدف قرار داد و بر اساس گزارش ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای)، تا خردادماه حدود 4 هزار سیستم به این باج افزار آلوده شده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hmasroor
    hmasroor | ۵ دی ۱۳۹۶

    این مردم بیچاره کوره شغالی کی از این دیکتاتوری راحت بشن معلوم نیست ?

مطالب پیشنهادی