ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وان پلاس 5T
تکنولوژی

کمپانی وان پلاس به کپی برداری در سیستم شناسایی چهره جدیدترین پرچمدار خود متهم شد

کمپانی وان پلاس هفته گذشته با معرفی وان پلاس 5T از نخستین موبایل مجهز به قابلیت شناسایی چهره خود رونمایی کرد که سرعت عمل خوبی دارد و حتی در برخی شرایط از Face ID اپل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

کمپانی وان پلاس هفته گذشته با معرفی وان پلاس 5T از نخستین موبایل مجهز به قابلیت شناسایی چهره خود رونمایی کرد که سرعت عمل خوبی دارد و حتی در برخی شرایط از Face ID اپل سریعتر عمل می کند.

با این وجود حالا خبرهایی از احتمال کپی بودن بخشی از این فناوری منتشر شده که ممکن است دردسرهایی را برای کمپانی چینی به همراه داشته باشد.

«جورج براستاف»، موسس و مدیرعامل کمپانی SensibleVision مدعی شده که وان پلاس حداقل یکی از پتنت های این کمپانی را نقض کرده است.

SensibleVision در حوزه فناوری تائید هویت بیومتریک و شناسایی چهره تخصص دارد و ممکن است تا پایان سال 2018 این تکنولوژی را در اختیار کمپانی های تولید کننده اسمارت فون های اندرویدی قرار دهد.جورج براستافبر اساس گفته های براستاف کمپانی چینی از پتنت مرتبط به تابش نور به چهره کاربر بدون اخذ مجوزهای لازم در اسمارت فون خود بهره برده است:

مسئولان شرکت چینی هیچ کار جدیدی انجام نداده اند و ما سال هاست از این روش استفاده می کنیم.

وان پلاس 5T بر خلاف آیفون 10 از سخت افزار خاصی برای شناسایی چهره استفاده نمی کند و در واقع ترکیبی از دوربین سلفی و قابلیت های نرم افزاری است.

در سیستم SensibleVision نیز نمایشگر ابتدا با نمایش یک تصویر نور لازم برای روشن کردن چهره کاربر را فراهم کرده و سپس دوربین چهره فرد را شناسایی می کند، از آنجایی در وان پلاس 5T نیز از همین روش استفاده شده به نظر می رسد چینی ها گوشه چشمی به پتنت های SensibleVision داشته اند.

از سخنان براستاف چنین برمی آید که این کمپانی هنوز علیه وان پلاس اقدام به شکایت نکرده است، با این حال از آنجایی که SensibleVision یک شرکت آمریکایی است و پتنت های خود را در این کشور ثبت کرده، شاید نتواند وان پلاس را برای نقض حق ثبت اختراع در چین تحت تعقیب قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir
    amir | ۴ دی ۱۳۹۶

    میترسم نفس کشیدن پتنت بشه همه خفه بشیم یا مجبور شیم بخاطرش پول بدیم

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۴ دی ۱۳۹۶

    یعنی اون شرکت روشن شدن صفحه نمایش بعد از زدن کلید پاور رو پتنت کرده؟؟؟??

مطالب پیشنهادی