ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مودم مدیاتک
تکنولوژی

احتمال استفاده از مودم های مدیاتک در آیفون های 2018

اپل و کوالکام در ماه های اخیر وارد نزاع های حقوقی دامنه دار شده اند و حالا اپل ممکن است شراکت خود با این کمپانی را خاتمه داده و مدیاتک را جایگزین آن کند. اپل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۲

اپل و کوالکام در ماه های اخیر وارد نزاع های حقوقی دامنه دار شده اند و حالا اپل ممکن است شراکت خود با این کمپانی را خاتمه داده و مدیاتک را جایگزین آن کند.

اپل پس از شکایت از کوالکام به خاطر دریافت حق امتیاز غیرمنصفانه برای تکنولوژی های دیگری که «ارتباطی به پتنت ندارد»، تامین 50 درصد از سفارشات چیپست های مودم آیفون را بر عهده اینتل گذاشته است.

با این حال سرعت مودم های کوالکام از اینتل بیشتر بود و اپل برای ارائه عملکرد یکسان در مدل های مختلف ناچار به محدود کردن سرعت مودم های کوالکام شد.

حالا اما با افزایش تنش های قضایی کمپانی کوپرتینویی به دنبال شرکت های دیگری است که 50 درصد باقی مانده از قطعات مورد نیاز را تامین کنند و بر اساس گزارش منابع آگاه مدیاتک با توجه به برخورداری از توانایی های فنی و ارائه قیمت مناسب یکی از گزینه های اصلی است.مودم مدیاتکمسئولان مدیاتک از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند اما از نظر کارشناسان صنعت تکنولوژی این کمپانی تایوانی از سه مؤلفه پیشرو بودن در زمینه فناوری، نقشه ساخت جامع و پشتیبانی لجستیکی قابل اعتماد که در انتخاب تامین کننده برای اپل اهمیت بالایی دارد، برخوردار است.

با این حال آنها تاکید کرده اند که موفقیت مدیاتک در عقد قرارداد با اپل تنها مزایایی موقتی را برای این کمپانی به همراه داشته و آنچه اهمیت دارد تبدیل شدن به یک شریک دائمی برای این غول آمریکایی است.

اگرچه در حال حاضر کوالکام در زمینه توسعه 5G از بقیه جلوتر است اما مدیاتک از اوایل سال 2016 با افزایش تعداد کارمندان بخش 5G، توسعه فناوری مذکور را سرعت بخشیده است.

از طرف دیگر مدیاتک هم از نظر سهم بازار و هم از نظر پیشرفت های فناوری در تامین چیپست های اسپیکرهای هوشمند، دستگاه های شارژ بی سیم و سیستم های اتصال وای فای نقش مهمی داشته و می تواند در تامین این چیپست برای دیگر محصولات اپل نقشی کلیدی ایفا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی