ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و سازمان فنی‌‌وحرفه‌ای سومین المپیاد تکنسین‌های ایران را برگزار کردند

سومین المپیاد تکنسین‌های ایران با برگزاری آزمون عملی و شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد. مرحله نهایی این المپیاد طی روزهای ۷ و ۸ دی‌ماه با حضور نفرات برگزیده مرحله مقدماتی در مرکز ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۸

سومین المپیاد تکنسین‌های ایران با برگزاری آزمون عملی و شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد. مرحله نهایی این المپیاد طی روزهای ۷ و ۸ دی‌ماه با حضور نفرات برگزیده مرحله مقدماتی در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای شهر کرج برگزار شد.

سامسونگ الکترونیکس همانند دو سال گذشته المپیاد تکنسین‌های ایران را با همکاری سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای برپا کرد. شرکت‌کنندگان سومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران در دو مرحله مقدماتی و نهایی و در ۴ گرایش موبایل و تبلت، لوازم خانگی (یخچال و ماشین لباسشویی)، دستگاه‏های تهویه مطبوع (کولر گازی) و لوازم صوتی و تصویری (تلویزیون و سینمای خانگی) مهارت‌های فنی خود را محک زدند.

مسعود فیاضی، مدیر روابط عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت سامسونگ در مورد سومین المپیاد تکنسین‌های ایران گفت: «مرحله اول المپیاد یک آزمون الکترونیکی بود که به صورت هماهنگ و با حضور بیش از ۱۴۰۰ نفر در مراکز فنی‌وحرفه‌ای استان‌های کشور برگزار شد. پس از آن ۱۰ نفر برتر هر گرایش به مرحله نهایی راه یافتند و در آزمونی عملی شرکت کردند. حضور ۲ تکنسین خانم در بین نفرات برتر گرایش موبایل و تبلت از جمله نکات جالب توجه آزمون نهایی سومین المپیاد تکنسین‌های ایران بود.»

او همچنین در مورد نحوه برگزاری آزمون نهایی گفت: «در آزمون عملی که طی دو روز برگزار شد، مهارت تکنسین‌ها در زمینه‌های نصب تجهیزات، اطلاعات و دانش تئوری، نحوه برخورد با مشتریان، سرویس کلی دستگاه، عیب‌یابی و رفع نواقص دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت. داوران مسابقه براساس سه عامل سرعت، دقت و رعایت نکات ایمنی به تکنسین‌ها امتیاز دادند که در نهایت سه نفر برتر هر گرایش شناخته شدند.»

«داود حبیب زاده»، یکی از کارشناسان بخش موبایل و تبلت در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که ۲۸۵ نفر در این قسمت شرکت‌ کرده‌اند. وی در خصوص روند برگزاری این مسابقه گفت: «این مسابقات در ۵ مرحله انجام می‌دهد. بخش اول، آزمون پایه و قطعه شناسی است. بخش دوم به شناسایی قطعات و مدارات مختلف مربوط می‌شود. در بخش سوم قسمت به رفع عیب نرم‌افزاری می‌رسیم. بخش چهارم نیز تعمیر سخت افزاری تبلت است و در نهایت بخش پنجم، مروبط به تعمیر موبایل‌های هوشمند و غیرهوشمند است.»

«رسول خوشیده»، کارشناس بخش صوتی و تصویری نیز در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که در ایران، برخی از تعمیرکاران اصول کار و برخی استانداردها را رعایت نمی‌کنند: «چنین اتفاقی می‌تواند باعث شود تا از پیشرفت ایران در چنین حوزه‌ای جلوگیری شود.»

در این میان «غلامرضا راز»، معاون دفتر مسابقات ملی و بین المللی مهارت و نماینده فنی ایران در سازمان جهانی مهارت (WorldSkills) در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید: «سامسونگ در قسمت مسئولیت‌های مدنی خود هوشمندانه عمل کرده و شرایطی برد برد را به‌وجود آورده است. بهترین راه برای یافتن استعدادهای یک حوزه، برگزاری مسابقات در آن زمینه است. سامسونگ توانسته بهترین استعدادها و تکنسین‌های موجود در ایران را شناخته تا شاید آنها را استخدام کرده و از همکاری با آنها بهره ببرد. از طرف دیگر تکنسین ها نیز می توانند توانایی های خود را در سطح بالا محک زده و به نوعی خود را مطرح کنند.»

جوایز این دوره از المپیاد تکنسین‌های ایران ۳۰، ۲۰ و ۱۰ سکه بهار آزادی است که به نفرات اول تا سوم هر گرایش اهدا می‌شود. نتایج این مسابقات به زودی از سوی سامسونگ و سازمان فنی و حرفه‌ای اعلام می‌شود و طی مراسمی، از نفرات برتر هر گرایش تقدیر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • omid ashoori
    omid ashoori | ۷ دی ۱۳۹۶

    با عرض سلام بیشتر گوشی های سامسونگ مشکل باطری دارن از تجربه خودم و دوستانم میگم چون قبلا j7وa7 داشتم شب باطریش 100% بود و صبح میشد 69% هیچ کاری هم باهاش انجام نمیدادم توی حالت استندبادی واسه ی خودش باطری خالی میکرد بردم نمایندگی گفت باید سوکت شارژ عوض شه و سوکت شارژ جزو گارانتی نیست و هزینه کردم بازم درست نشد! اگه باطری خیلی واستون مهمه میتونید سمت سونی و هوآوی برید اگه آپدیت مهمه سمت پیکسل و آیفون و سونی برید اگه مستحکم بودن گوشی واستون مهمه سمته نوکیا و سونی و الجی برید و در آخر اگه نرم افزار واستون مهمه بی شک سمته سامسونگ برید.

مطالب پیشنهادی