ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

120 دقیقه با Arena of Valor؛ سرعت، هیجان، اعتیاد

بازی Arena of Valor را می توان در سه کلمه خلاصه کرد: سرعت، هیجان و اعتیاد. بازی را شروع می کنید، تا پای جان می جنگید و هنگامی که تمام شد دوباره یک مسابقه دیگر ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

بازی Arena of Valor را می توان در سه کلمه خلاصه کرد: سرعت، هیجان و اعتیاد. بازی را شروع می کنید، تا پای جان می جنگید و هنگامی که تمام شد دوباره یک مسابقه دیگر استارت می زنید. این روند هم تا جایی که می توانید ادامه می دهید. بازی انگار عطشی سیری ناپذیر است که تنها خستگی قابلیت رویارویی با آن را دارد.

بازی Arena of Valor همان چیزی است که سبک MOBA اسمارت فون ها به آن احتیاج داشت. Vainglory که از محبوب ترین عناوین MOBA تلفن های هوشمند به شمار می رود، یک تجربه حرفه ای تر از این سبک را به ارمغان آورده و در این بین جای عنوانی ساده تر که همچنان نیازمند استراتژی باشد خالی به نظر می رسید.

حالا Arena of Valor آمده تا این خلا را پر کند. بازی شاید همچنان به اندازه وین گلوری بالانس نباشد و از دیدگاه پیچیدگی ها به پای این عنوان نرسد ولی به خاطر مسابقات کوتاه تر، المان های کاربر پسندانه تر، کنترل مناسب با صفحات لمسی و از همه مهم تر اهمیت استراتژی ها می تواند هر دو قشر حرفه ای ها و گیمرهای کم تجربه را به سبک MOBA معتاد کند.

بازی Arena of Valor
اگر اولین بار است که یک عنوان MOBA انجام می دهید، Arena of Valor را می توانیم بهترین گزینه ممکن برای ورود به دنیای این بازی ها بنامیم.

Arena of Valor به نوعی جانشین League of Legends روی اسمارت فون ها به حساب می آید. بازی الهامات زیادی از این عنوان معروف گرفته و خیلی از المان هایش یادآور آن هستند، تنها با این تفاوت که حالا روی اسمارت فون ها مبارزه می کنید.

بنابراین قواعد بازی همانند لیگ آو لجندز و دیگر عناوین مشابه است؛ بسته به تعداد بازیکن ها محیط به چند لاین تقسیم شده و در هر لاین نیز ساختمان های دفاعی وجود دارد. اکنون باید تا با قهرمان خود این تاورها را پشت سر گذاشته و با نابود کردن ساختمان اصلی طعم شیرین پیروزی را بچشید.

دانلود بازی Arena of Valor
پیش از شروع بازی باید قهرمان خود را انتخاب کنید. سقف ارتقا هر هیرو تا لول 15 است. با کشتن بقیه هیروها یا دشمنان می توانید قهرمان تان را ارتقا داده و قدرت های جدیدی برای او آزاد کنید.

البته همه چیز به آن آسانی که فکر می کنید نخواهد بود. در طرف رو به رو نیز بقیه کاربران با هیروهای خود به سمت شما هجوم می آورند و جدا از این مسئله، باید مراقب نیروهای دشمن که توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند باشید. هر چند ثانیه یک بار سربازانی به سمت منطقه تان حمله می کنند که با کشتن آن ها می توانید سکه به دست بیاورید.

سکه ها نقش ارز درون بازی برای خرید آیتم ها را دارند. بعد از قدرت های هر هیرو و استراتژی هایی که هنگام نبردها به کار می برید، این آیتم ها هستند که نقش مهمی را روی پیروزی ایفا می کنند. نکته مثبت بازی Arena of Valor اینجاست که برخلاف وین گلوری از هر جایی که خواستید می توانید به فروشگاه دسترسی داشته و آیتم بخرید.

بازی Arena of Valor
نمایی از نقشه بازی در حالت پنج بازیکن در برابر پنج بازیکن؛ به منطقه حریف بروید و آن را نابود کنید. بد نیست بدانید بازی دو سال پیش برای مناطق محدودی عرضه شد و اواخر امسال شاهد انتشارش در آمریکای شمالی بودیم.

جدا از اینکه خود بازی با پیشنهاداتش تا حد زیادی پیچیدگی های خرید آیتم ها را کاهش می دهد و دیگر نگرانی بابت اینکه پول تان را خرج چه چیزی بکنید نخواهید داشت؛ همه چیز در سریع ترین زمان ممکن در دسترس قرار دارد و تنها کافیست به جنگ و چگونگی استفاده از قدرت ها فکر کنید. به همین خاطر بازی را کاربرپسندانه تر خواندیم.

از لحاظ مودهای گیم پلی، بازی سه حالت پنج در برابر پنج، سه در برابر سه و یک در برابر یک دارد. البته وین گلوری هم در آپدیت اخیرش حالت پنج بازیکن در پنج بازیکن را به عنوانش افزود اما نوع طراحی محیط های Arena of Valor و زمان کوتاه تر مسابقات باعث شده تا این در این قسمت بازی چیزی کمتر از وین گلوری نداشته باشد.

Arena of Valor
مسابقات به صورت میانگین 15 دقیقه به طول می انجامند و به همین خاطر ریتم مبارزات افزایش چشم گیری داشته است. بد نیست بدانید برای تجربه بازی نیازمند نرم افزار تغییر آی پی هستید.

با وجود از دیدگاه گرافیک، شخصیت های بازی Arena of Valor به اندازه وین گلوری طراحی اوریجینالی ندارند و الهام گرفته های بقیه عناوین سبک MOBA [به خصوص لیگ آو لجندز] هستند اما تنوع خوبی دارند. البته در ابتدا بازی تنها چند شخصیت به شما داده و برای دسترسی به بقیه باید سعی کنید آن ها را به دست بیاورید.

مشخصا بازی Arena of Valor بیشتر کاربران کم تجربه را هدف قرار داده و در کنار آن ها سعی کرده حرفه ای تر ها را هم جذب کند که اتفاقا موفق بوده است. به عبارت دیگر اگر وین گلوری را یک بازی مناسب برای مسابقات الکترونیکی بنامیم، Arena of Valor عنوانی کژوال پسندتر به حساب می آید که همان اندازه برای با تجربه ها هم جذاب خواهد بود.

Arena of Valor

Arena of Valor

سازنده: Tencent Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 956 / 485 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • m.gh
    m.gh | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    فیلتره بازی دوستان عزیز.فقط 2 تا بار اول فیلتر نیست بار سوم اجازه ورود نمیده .
    خدا چقدر ما بدبختیم تو این مملکت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی