ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جای یوئتینگ مدیرعامل فارادی فیوچر
تکنولوژی

مدیرعامل فارادی فیوچر از ترس مصادره اموال سهام خود در این شرکت را واگذار کرد

جای یوئتینگ (Jia Yueting) بنیان گذار کمپانی LeEco که یک ماه قبل سمت مدیرعاملی خودروساز نوپای «فارادی فیوچر» (Faraday Future) را بر عهده گرفت، تا امروز مهمترین حامی مالی این شرکت، بزرگترین سهامدار و عملاً ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

جای یوئتینگ (Jia Yueting) بنیان گذار کمپانی LeEco که یک ماه قبل سمت مدیرعاملی خودروساز نوپای «فارادی فیوچر» (Faraday Future) را بر عهده گرفت، تا امروز مهمترین حامی مالی این شرکت، بزرگترین سهامدار و عملاً همه کاره آن بود. اما به تازگی خبر رسیده که او این روزها و از ترس مصادره اموالش، بخش قابل توجهی از سهام خود در این کمپانی سازنده خودروهای الکتریکی را واگذار کرده است.

گفته شده این کارآفرین مشهور -که علاقه زیادی دارد او را استیو جابز چینی بخوانند- اخیراً بخش قابل توجهی از سهام خود در فارادی فیوچر را به خواهر زاده خود «جیاوی وانگ» (Jiawei Wang) واگذار نموده است. وانگ در حال حاضر سمت مدیر ارشد مالی خودروساز مورد بحث را در اختیار دارد.

یوئتینگ به عنوان مدیرعامل کمپانی لیکو و شرکت های اقماری اش سال بسیار دشواری را به پایان رسانده است. هولدینگ لیکو به خاطر سرمایه گذاری های تهاجمی قابل توجهی که در طی سال مالی ۲۰۱۷ انجام داد، درگیر مشکلات مالی متعددی شده است.

مدیرعامل فارادی فیوچر از ترس مصادره اموال سهام خود در این شرکت را واگذار کرد

برخی منابع نزدیک به فیوچر فارادی باور دارند که انتقال بخش عمده سهام یوئتینگ به خواهر زاده اش در واقع تلاشی است برای حفظ این سرمایه از شکایت های قانونی متعددی که به علت بدهی های زیاد او در چین انتظارش را می کشد.

تابستان سال گذشته دادگاه عالی شهر شانگهای حدود ۱۸۰ میلیون دلار از دارایی های جای را بابت همین بدهی ها مصادره نمود و به نظر می رسد درست به همین دلیل است که او از آن زمان در کالیفرنیای آمریکا ساکن شده است.

دولت چین مدتی قبل نام این کارآفرین را در فهرست بدهکاران بزرگ بانکی قرار داده و به طور رسمی از او درخواست کرده تا به چین بازگردد.

مدیرعامل فارادی فیوچر از ترس مصادره اموال سهام خود در این شرکت را واگذار کرد

با همه این ها، یوئتینگ بلافاصله پس  از در دست گرفتن سکان هدایت فارادی فیوچر اعلام نمود که قصد دارد سرمایه ای یک میلیارد دلاری را برای توسعه خودروهای آینده این شرکت کنار بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی