ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به خاطر کاهش سرعت آیفون از مشتریانش عذرخواهی کرد

مدتی پیش بود که اپل به صورت رسمی کاهش سرعت پردازنده آیفون های قدیمی تر را تایید کرد و گفت که این کار را با هدف ترغیب مشتریان به تعویض باتری انجام می دهد. این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

مدتی پیش بود که اپل به صورت رسمی کاهش سرعت پردازنده آیفون های قدیمی تر را تایید کرد و گفت که این کار را با هدف ترغیب مشتریان به تعویض باتری انجام می دهد. این کمپانی اما حالا در نامه ای به مشتریانش، از آنها معذرت خواهی کرده و می گوید که می داند باعث سرافکندگی برخی از خریداران آیفون شده است.

اپل که در حال حاضر توسط برخی از دارندگان آیفون به فرسوده سازی زودهنگام دیوایس هایش متهم شده می گوید هیچوقت کاری نخواهد کرد که منجر به کاهش عمر محصولاتش شود. از سوی دیگر در پرونده قضایی تازه ای، اپل به کاهش سرعت عمدی آیفون های قدیمی تر، درست در زمانی که مدل های جدید از راه می رسند متهم شده است؛ حرکتی که اگر واقعاً انجام شود، باعث افزایش تقاضا برای مدل جدیدتر می گردد.

اپل می گوید به مرور زمان، برخی باتری ها مانند نمونه های قابل شارژ موجود در آیفون، غیرقابل اتکا می شوند

با این حال کمپانی ساکن کوپرتینو، توضیحی متفاوت برای این ماجرا دارد. اپل می گوید به مرور زمان، برخی باتری ها مانند نمونه های قابل شارژ موجود در آیفون، غیرقابل اتکا می شوند و هنگامی که نیازمند به انجام رسیدن وظایف پیچیده از سوی دستگاه خود هستید، قادر به سوخت رسانی نخواهند بود. اگر باتری به موبایل سوخت نرساند، دستگاه خاموش می شود.

به روزرسانی iOS 10.2.1 سال گذشته قرار بود «به صورت پویا، بیشینه پرفورمنس برخی قطعات سیستم را مدیریت کند تا در زمان نیاز، از خاموشی دستگاه جلوگیری شود». اپل در ابتدا گفت متوجه شده کاربران مدل های آیفون 6، آیفون 6 اس پلاس و آیفون SE بعد از به روزرسانی سیستم، نصب نرم افزارهای تازه اپل و چندین باگ جزئی که بعداً رفع شد، در حال تجربه کاهش سرعت دیوایس به خاطر تاثیر حرارت بر پرفورمنس بوده اند.

کاهش سرعت آیفون توسط اپل

اما اپل حالا می گوید که فاکتور دیگری نیز در این میان روی سرعت موبایل های آیفون تاثیرگذار بوده است که چیزی نیست جز فرسودگی باتری. اکثر موبایل هایی که از مشکلات کاهش سرعت رنج می برده اند، به باتری اورجینال خود مجهز بوده اند و هیچوقت این باتری تعویض نشده است.

ما بازخوردهای مصرف کنندگان را درباره رویکردی که برای کنترل پرفورمنس آیفون هایی با باتری قدیمی در پیش گرفتیم شنیدیم. می دانیم که برخی از شما را سرافکنده کرده ایم. ما معذرت می خواهیم. سو تفاهمات زیادی در این باره به وجود آمده و بنابراین می خواهیم شما را در جریان برخی از تغییراتی که به وجود می آوریم بگذاریم.

پیش از هر چیز، ما هیچوقت کاری نکرده ایم و نمی کنیم که به صورت عمدی باعث کاهش عمر هرکدام از محصولات اپل شود یا با آسیب زدن به تجربه کاربری، شخص را به خرید مدل بعدی وا دارد. هدف ما همواره ساخت محصولاتی بوده که مصرف کنندگان عاشقش هستند و ساختن آیفون ها به طوری که برای بیشترین مدت زمان ممکن دوام بیاورند، یکی از بخش های مهم این هدف است.

اپل می گوید برای جلب دوباره اعتماد مشتریانش، دو گام اساسی برخواهد داشت. نخست اینکه هزینه تعویض باتری برای آیفون های بدون گارانتی از 50 دلار به 29 دلار کاهش می یابد. البته این تخفیف تنها آیفون 6 یا مدل های جدیدتر را شامل می شود و دستگاه، حتماً باید از مشکلات باتری رنج ببرد. این قیمت گذاری تازه، طی 12 ماه سال 2018 پایدار باقی می ماند.

گام دیگر اپل، انتشار یک به روزرسانی در اوایل سال 2018 میلادی است که به کاربران اجازه می دهد از وضعیت سلامت باتری موجود در آیفون باخبر شوند. با این به روزرسانی، کاربران می توانند مشاهده کنند که آیا وضعیت باتری، تاثیری منفی روی پرفورمنس دستگاه می گذارد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • محمد مهدی
    محمد مهدی | ۸ دی ۱۳۹۶

    عذر خواهی و گند زدن مد شده باز خوبه نترکیده:)))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی