ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ریپل
تکنولوژی

ریپل با رشد 56 درصدی به دومین پول مجازی ارزشمند تبدیل شد

در حالی که اکثر رسانه ها و کارشناسان اقتصادی به بیت کوین چشم دوخته اند یکی دیگر ارزهای مجازی به نام «ریپل» با 56 افزایش قیمت در روز جمعه از نظر رشد درصدی گوی سبقت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۵۲

در حالی که اکثر رسانه ها و کارشناسان اقتصادی به بیت کوین چشم دوخته اند یکی دیگر ارزهای مجازی به نام «ریپل» با 56 افزایش قیمت در روز جمعه از نظر رشد درصدی گوی سبقت را از دیگر ارزها ربود.

ریپل در واقع نام استارتاپ سان فرانسیسکویی است که از فناوری بلاکچین برای توسعه شبکه پرداخت بانکی، تبادلات ارزهای دیجیتال و دیگر موسسات مالی استفاده می کند.

مشترکان این شبکه در تراکنش های خود از واحدی به نام XPR استفاده می کنند که نسبت به زمان تاخیر 1 ساعته بیت کوین و 4 دقیقه ای اتریوم بسیار سریعتر بوده و تنها 4 ثانیه تاخیر دارد.

بر اساس گزارش CoinMarketCap این ارز اکنون 2.41 دلار ارزش دارد که حتی نسبت به روز گذشته نیز افزایش یافته است.ریپلبا این تفاسیر ارزش کل بازار ریپل به 93 میلیارد دلار رسیده و اتریوم 73 میلیارد دلاری را پشت سر گذاشته است.

با این حال بیت کوین با حاشیه امنیت بالای 247 میلیاد دلاری بالاترین ارزش کل بازار ارزهای مجازی را در اختیار دارد و به نظر نمی رسد هیچ گزینه دیگری حداقل در آینده نزدیک، توان رقابت با آن را داشته باشد.

از نظر سهم بازار نیز بیت کوین 41 درصد را در اختیار دارد و ریپل و اتریوم به ترتیب با 12.5 و 12.1 درصد در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

نمودار CoinMarketCap نشان می دهد که ریپل اوخر بهار امسال یکبار دیگر از اتریوم سبقت گرفته اما آن زمان تنها 36 سنت ارزش داشته است.

برای درک بهتر رشد این ارز کافی است بدانید که ریپل سال قبل 1 سنت ارزش داشته اما هفته قبل بهای آن به 1 دلار رسید و تا جمعه دو برابر شد.

بر اساس اطلاعاتی که در وب سایت این شرکت ارائه شده بیش از 100 شرکت از شبکه آنها استفاده می کنند و علاوه بر این بانک های ژاپنی و کره ای در حال تحقیق بر روی این شبکه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۹ دی ۱۳۹۶

    بریم بخریم یه سه چهار تا کافیه

مطالب پیشنهادی