ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شانس بالای علی بابا برای یک تریلیون دلاری شدن

قبلا در خبرها خواندید که بسیاری از کارشناسان ارزش آتی اپل را برابر با یک تریلیون دلار ارزیابی کرده بودند و چندی بعد هم خبر رسید که مایکروسافت نیز برای به دست آوردن این جایگاه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

قبلا در خبرها خواندید که بسیاری از کارشناسان ارزش آتی اپل را برابر با یک تریلیون دلار ارزیابی کرده بودند و چندی بعد هم خبر رسید که مایکروسافت نیز برای به دست آوردن این جایگاه وارد رقابتی تنگاتنگ با رقیب هموطن خود شده است.

حالا موسسه آماری MKM Partners پیش بینی کرده که علی بابا (غول تجارت الکترونیک در چین) حتی زودتر از همتایان اینترنتی خود به این جایگاه دست پیدا خواهد کرد و رکورد ارزش یک تریلیون دلاری را می شکند.

Rob Sanderson یکی از تحلیلگران این موسسه در یادداشتی که روز گذشته با عنوان «مسیرهایی به سمت ارزشگذاری یک تریلیون دلاری و آنها که زودتر از همه به این جایگاه می رسند» منتشر نمود، مدعی شد:

به نظرمان احتمال دارد که با ادامه روند فعلی ظرف یک تا سه سال آینده چندین شرکت یک تریلیون دلاری داشته باشیم. در این یادداشت ما به بررسی مسیرهای پیش روی شش نامزد احتمالی می پردازیم: گوگل، اپل، آمازون، فیسبوک، تنسنت و علی بابا.

او در ادامه گفته است:

هرکدام از این شرکت ها تا سال ۲۰۲۰ و اپل تا سال ۲۰۱۹ می تواند به ارزش بازار یک تریلیون دلاری برسد که در این باره نیز برای هرکدام توضیحاتی قابل ارائه است. ما فکر میکنیم که عاقبت در سال ۲۰۲۰ میلادی یکی از شرکت های اینترنتی موانع پیش رو را کنار می زند که البته در این بین علی بابا بیشترین شانس را دارد.

وی در توضیحات خود به هدف قیمت ۲۲۰ دلاری برای هر سهم علی بابا اشاره کرد که از پنجشنبه گذشته و با بسته شدن بازار بورس افزایشی ۲۸ درصدی را نشان می دهد.

اضافه کنیم هم اکنون علی بابا ارزش بازاری برابر با ۴۴۰ میلیارد دلار دارد. سهم آن نیز امسال رشدی برابر با ۹۶ درصد را تجربه کرد.

این تحلیلگر خاطرنشان کرده که تجارت آنلاین در چین نسبت به آمریکا رشدی دوبرابری را نشان میدهد و در حالی که نرخ درآمدزایی علی بابا یک به شش گزارش شده این نرخ برای آمازون یک به هشت است.

Sanderson باور دارد که ارزش بازار علی بابا تا سال ۲۰۲۰ به رقم یک تریلیون دلار می رسد البته به شرطی که بتواند در سال ۲۰۱۸ درآمدهایش بابت هر سهم را به ۲۰ درصد بالاتر از میزان برآورد شده قبلی برساند و در سال ۲۰۱۹ نیز درآمدهایش رشدی ۴۵ درصدی را تجربه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۹ دی ۱۳۹۶

    علی بابا خوشبحالت ایشاالله پیشرفت کنی

    • mahdi
      mahdi | ۹ دی ۱۳۹۶

      خوش به حال علی ، باباش داره تریلیونر میشه :(

مطالب پیشنهادی