ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با کاهش فروش در چین، هوآوی به دنبال قبضه بازار جهانی موبایل

شرکت هوآوی روز جمعه گذشته گزارش مربوط به درآمدهای کلی خود در سال ۲۰۱۷ و همچنین میزان عایدی اش از فروش تلفن های هوشمند در این بازه زمانی را منتشر کرد و آنطور که گزارش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۹

شرکت هوآوی روز جمعه گذشته گزارش مربوط به درآمدهای کلی خود در سال ۲۰۱۷ و همچنین میزان عایدی اش از فروش تلفن های هوشمند در این بازه زمانی را منتشر کرد و آنطور که گزارش مذکور نشان می دهد کمپانی چینی کمترین میزان رشد را نسبت به چهار سال گذشته تجربه نموده، با این حال مصمم است که با عرضه محصولات پریمیم در سال ۲۰۱۸ حضور پررنگ تری در اقصی نقاط دنیا داشته باشد.

این غول صنعت تجهیزات مخابراتی و تلفن های هوشمند پیش بینی کرده که درآمدهایش در سال مالی ۲۰۱۷ با رشدی ۱۵ درصدی به رقم ۹۲.۰۸ میلیارد دلار برسد که این میزان کمترین رشد را از سال ۲۰۱۳ میلادی برای آن نشان می دهد.

کارشناسان امر بر این باورند که با تکمیل فرایند ساخت و ساخت بزرگترین شبکه موبایل 4G دنیا توسط اپراتورهای چینی و همچنین شدید شدن رقابت در بازار تلفن های هوشمند، رشد درآمدهای هوآوی نیز روندی کند پیدا کرده است.

Ken Hu از مدیران ارشد این شرکت در پیامی که به مناسبت آغاز سال نوی میلادی برای کارکنان ارسال کرده بود اعلام نموده که هوآوی در سال ۲۰۱۷ مجموعا ۱۵۳ میلیون دستگاه موبایل را به فروش رسانده و سهم آن از بازار جهانی نیز به رقم ده درصد رسیده است که به این خاطر بعد از سامسونگ و اپل در جایگاه سوم جهانی قرار گرفته.

هوآوی خاطر نشان کرده که در سال مالی جاری واحد موبایل آن رشد سریعی را تجربه کرده اما حاشیه سود پایینی داشته و همزمان هزینه های واحد تبلیغات آن نیز بالا بوده که این دو مساله منجر شده منحنی رشد سود سالانه اش شیبی نسبتا پایین داشته باشد. همین امر کمپانی چینی را بر آن داشته تا در سال جدید عمده تمرکز خود را روی افزایش سود قرار دهد.

ریچارد یو مدیر واحد کسب و کار مصرفی هوآوی نیز در پیامی جداگانه که به مناسبت سال نوی میلادی منتشر کرد اعلام داشت که این شرکت تمام تلاشش را به کار خواهد گرفت تا در سال جدید سهم بیشتری از بازار اسمارت فون را در بخش محصولات پیشرفته به خود اختصاص دهد و بعد از موفقیت های بزرگش در ایتالیا و آلمان حالا می خواهد به دیگر بخش های دنیا نفوذ کند.

در سال ۲۰۱۸ میلادی ما محصولاتی متفاوت و مبتکرانه را عرضه می کنیم تا پرچمدار بازار جهانی تکنولوژی شویم. من باور دارم که ۲۰۱۸ نخستین سالی خواهد بود که هوآوی گام هایی واقعی را برای کسب چنین جایگاهی بر می دارد.

در اکتبر امسال هوآوی از سری موبایل های میت ۱۰ رونمایی کرد که گران ترین تلفن های هوشمند تولیدی آن تا به امروز بوده اند و به چیپ های پیشرفته هوش مصنوعی مجهزند که به تعبیر هوآوی حتی آیفون های اپل را نیز پشت سر می گذارند. یو بدون اشاره به اعداد و ارقام فروش این موبایل ها را به شدت خوب ارزیابی کرد.

مدیرعامل کمپانی هوآوی در ادامه گفت:

ما همچنین به درک بهتری از نیاز مشتریان در گروه محصولات های-اند و خارج از خاک چین احتیاج داریم و ضروری است که آشنایی بیشتری با جوانان پیرو مد در چین داشته باشیم.

موسسه IDC که گرایشات بازارهای جهانی را دنبال می کند هم پیش بینی نموده صادرات اسمارت فون از چین در سال ۲۰۱۷ اندکی نسبت به سال قبل کمتر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Roger
    Roger | ۹ دی ۱۳۹۶

    سود فقط اپل...یه گوشی میسازه دویس دلار...میفروشه هزار دلار

مطالب پیشنهادی