ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خیز آمازون برای حضور در عربستان سعودی

طبق گزارشی که پنجشنبه گذشته رویترز منتشر کرد آمازون در نظر دارد خدمات خود را به شهروندان کشور عربستان سعودی نیز ارائه دهد و به همین خاطر مدیران این شرکت هم اکنون مشغول مذاکره با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۹

طبق گزارشی که پنجشنبه گذشته رویترز منتشر کرد آمازون در نظر دارد خدمات خود را به شهروندان کشور عربستان سعودی نیز ارائه دهد و به همین خاطر مدیران این شرکت هم اکنون مشغول مذاکره با مقامات عربستانی هستند.

از آنجا که رقابت در این زمینه در عربستان سعودی بسیار ضعیف است، گزارش شده که آمازون در مرحله نخست صرفا قصد دارد سرویس های تحت وب خود را در اختیار شهروندان این کشور قرار دهد.

مذاکرات در این باره نیز فعلا در مراحل اولیه اش است و بعید به نظر می آید که این کمپانی آمریکایی دست کم برای دو سال آینده قصد حضور مستقیم در عربستان سعودی را داشته باشد.

جالب است بدانید که بعد از تغییرات و تحولات اخیر در عربستان، اپل نیز برای حضور در خاک این کشور خیز برداشته اما آنطور که تحلیلگران گفته اند تا قبل از سال ۲۰۱۹ فروشگاه اختصاصی خود در این کشور را راه اندازی نخواهد کرد.

در هر صورت این اقدام را می توان به عنوان گام بزرگ بعدی در سیاست اقتصادی نوین محمد بن سلمان پادشاه آل سعود دانست که در نتیجه افت قیمت نفت در دو سال اخیر کلید خورده است.

اقتصاد عربستان نیز مانند کشورمان ایران به شدت به صادرات نفت و فراورده های نفتی وابسته است و آنطور که کارشناسان گفته اند ضروریست با در نظر داشتن افت قیمت اخیر این محصول در سال های اخیر مقامات این کشور هرچه سریع تر دست به اقدامی جدی بزنند تا اقتصاد خود را نجات دهند.

در همین راستا هم ریاض قوانین مربوط به سرمایه گذاری خارجی در خاک خود را در یک یا دوسال اخیر تغییر داده تا این کار سهولت بیشتری پیدا کند. همین مساله نیز آمازون را بر آن داشت تا شرکت SOUO را که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت داشت به مالکیت خود در آورد.

آمازون با این خرید توانست جای پای خود را در قلمرو آل سعود محکم کند هرچند که شرکت خریداری شده به شکلی کاملا خودمختار و مستقل عمل میکند با این همه راه را برای حضور پررنگ تر آمازون باز کرد.

حضور آمازون در عربستان سعودی را می توان یکی از نتایج طبیعی بلند پروازی های ریاض برای رشد در عرصه تکنولوژی نیز تعبیر کرد؛ بلند پروازی هایی که نخستین بار با سرمایه گذاری این کشور روی ویژن فاند (بازوی سرمایه گذار سافت بنک روی استارتاپ های با ارزش بیشتر از یک میلیارد دلار) نمود پیدا کرد.

توجه: عکس شاخص مربوط به ملاقات جف بزوس با مقامات سعودی در سال گذشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی