ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شوخی مرگبار گیمر‌ Call of Duty قربانی گرفت

درگیری لفظی دو گیمر Call of Duty سر مسابقه‌‌ی آنلاینی که تنها ۱.۵ دلار جایزه‌‌ی آن بود، منجر به مرگ مردی ۲۸ ساله در کانزاس آمریکا شد. این شوخی مرگبار گیمر‌ Call of Duty به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

درگیری لفظی دو گیمر Call of Duty سر مسابقه‌‌ی آنلاینی که تنها ۱.۵ دلار جایزه‌‌ی آن بود، منجر به مرگ مردی ۲۸ ساله در کانزاس آمریکا شد. این شوخی مرگبار گیمر‌ Call of Duty به شلیک گلوله تیم ضربت (SWAT) منجر شد که به خاطر گزارشی غلط به خانه‌ی شخص مذکور هجوم برده بودند.

پلیس با اشاره به تعدادی از توییت‌های پاک شده توسط یک گیمر Call of Duty ادعا می‌کند که وی در گزارش این اتفاق دست داشته است.

در واقع این گیمر پس از جر و بحث پیش آمده به پلیس تلفن کرده و وجود بمبی را در آدرس گیمر دیگر گزارش کرده تا نیروی‌های ویژه را به خانه‌ی او بکشاند.

شوخی مرگبار گیمر‌
تیم ضربت آمریکا بارها به دلایل مختلف افراد بی‌گناه در خانه‌شان کشته است.

در این عمل Swatting نام دارد، یک کاربر اینترنت به منظور اذیت فردی دیگر اخبار غلطی از اتفاق خشونت باری در آدرس شخص مذکور گزارش می‌دهد. این درحالی است که کاربر به منظور مخفی نمودن نام خود از نرم‌افزار‌های جعل هویت استفاده‌ می‌کند. این اتفاق اصولاً عکس العمل سریع و خشونت بار پلیس را نتیجه ‌می‌دهد.

مشخص نیست که این شوخی مرگبار گیمر‌ ‌ها تا به حال باعث مرگ فردی شده است یا خیر اما در گذشته برخی از قربانیان به علت گزارش‌های غلط بدون مرتکب شدن هیچ تخلفی دچار مصدومیت‌های بسیار جدی شده‌اند.

شوخی مرگبار گیمر‌
« اخبار دارد بچه‌ای که سواتش کردم را نشان می‌دهد.»

به گزارش پلیس آمریکا، کاربر SWauTistic پیش از پاک کردن پروفایل توییتر خود تایید کرده بود اکه در ارائه‌ی این گزارش به پلیس دست داشته است.

قربانی این پرونده «اندرو فینچ» شهروند ویچیتای کانزاس، به گفته‌ی خانواده‌اش به بازی‌های ویدیویی علاقه نداشته است و گمان می‌رود که دو فرزندش کاربر  Call of Duty بوده اند. فینچ زنگ در را به شکلی پاسخ داده که ماموران نیروی ویژه به او مشکوک شده و وی را به ضرب تیر از پا درآوردند.

مشخص نیست که چرا به فینچ که سلاحی همراه خود نداشته، شلیک شده است. در حال حاضر پلیس ویچیتا این مسئله را در دست تحقیق دارد اما ‌نتیجه‌‌ی تحقیقات هر چه شود نمی‌تواند مرگ این پدر سر یک شرط بندی آنلاین ۱.۵ دلاری را توجیه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • barobach
    barobach | ۱۰ دی ۱۳۹۶

    اونجا ایرانه
    یا اینجا ایرانه؟

  • D D
    D D | ۹ دی ۱۳۹۶

    نتیجه قمار = مرگ

    • Kashani
      Kashani | ۹ دی ۱۳۹۶

      ربطی به این بنده خدا نداشته که.. پلیس اشتباهی کشته..واقعا آخر بدشانسیه..اون طرف هم که گزارش الکی داده آخر نامردی بوده

مطالب پیشنهادی