ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عرضه بنزین 1200 تومانی در برنامه دولت و مجلس؛ افزایش شدید قیمت بنزین از دستور کار خارج می شود

پس از چند هفته انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد افزایش قیمت بنزین به 1500 تومان و فراتر از آن، حالا به نظر می رسد که پیش بینی بسیاری افراد در این زمینه محقق ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

پس از چند هفته انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد افزایش قیمت بنزین به 1500 تومان و فراتر از آن، حالا به نظر می رسد که پیش بینی بسیاری افراد در این زمینه محقق شده و بنا به مخالفت مجلس نشیان، جمع بندی نهایی بر سر قیمت 1200 تومانی هر لیتر بنزین در سال آینده حاصل شده باشد.

به گفته یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 97؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه از آمادگی دولت برای اجرای قیمت بنزین 1200 تومانی از سال آینده خبر داده است.

آنطور که از گفته های مهرداد لاهوتی بر می آید رقم 1500 تومانی پیشنهادی دولت برای قیمت بنزین در سال آینده قطعی نیست و با توجه به مخالفت نمایندگان، احتمال تصویب گزینه 1200 تومانی بیشتر است.

البته پیش از این اعلام شده بود که درآمد 17400 میلیاردی دولت از محل افزایش قیمت سوخت، به عنوان بخشی از بودجه 75 هزار تومانی برای اشتغال زایی در کشور، در نظر گرفته شده است اما حالا کاملا مشخص نیست که در صورت قیمت گذاری 1200 تومانی هر لیتر بنزین در سال 97، سرنوشت تامین بودجه لازم برای کار آفرینی کلان چه خواهد شد؟

قیمت بنزین

در واقع پیش از این فلسفه دولت از افزایش 50 درصدی قیمت سوخت مصرفی در طی سال آینده، به عدم افزایش قیمت بنزین ظرف سال های گذشته مربوط می شد، چرا که براساس قانون دولت در تمامی سالیان اخیر از توانایی اجرایی خود برای کنترل قیمت سوخت استفاده نکرده است و حالا افزایش قیمت 50 درصدی در راستای جبران این عدم افزایش به مجلس پیشنهاد شده است.

اما نمایندگان بر این نظرند که ب اتوجه به شرایط اقتصادی، مردم توانایی فشار روانی و جبران تورم ناشی از این افزایش قیمت را ندارند و از همین رو طی هفته های گذشته مخالفت خود را با چنین سطحی از افزایش قیمت عنوان نموده اند.

حال باید منتظر ماند و دید که در نهایت سرنوشت قیمت بنزین معمولی، بنزین سوپر و قیمت بنزین کلان شهر ها چه می شود، چرا که این روزها پیشنهاد افزایش قیمت بنزین ویژه کلان شهر ها در راستای کاستن از مصرف سوخت و ترافیک نیز بر روی میز مسئولان شهری قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۰ دی ۱۳۹۶

    #علی_برکت_الله

  • xiaomi
    xiaomi | ۹ دی ۱۳۹۶

    خدایا شکرت

  • زیتانیکس
    زیتانیکس | ۹ دی ۱۳۹۶

    اخرشه..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی