ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تسلا در سال گذشته هر ساعت بیش از 480 هزار دلار هزینه کرده است

تسلا برای آماده سازی تولید انبوه مدل 3،  مبلغ بسیار هنگفتی را هزینه کرده است. گرچه این مسئله قابل انتظار بود زیرا تولید خودرو هزینه بسیار زیادی می طلبد آن هم در شرایطی که شرکت ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۵۸

تسلا برای آماده سازی تولید انبوه مدل 3،  مبلغ بسیار هنگفتی را هزینه کرده است. گرچه این مسئله قابل انتظار بود زیرا تولید خودرو هزینه بسیار زیادی می طلبد آن هم در شرایطی که شرکت باید به 100 ها هزار پیش سفارش پاسخ دهد.

با تمامی این ها رقمی که تسلا در 12 ماه گذشته هزینه کرده غیر قابل باور است. به گزارش بلومبرگ تسلا در هر ساعت 480 هزار دلار هزینه کرده است. این یعنی به ازای هر دقیقه 8 هزار دلار یا به ازای هر ثانیه 133.3 دلار. ایلان ماسک همچنان در حال به آتش کشیدن دلار ها است و احتملا توانایی این که از این رویه جلوگیری کند را هم در شرایط فعلی نخواهد داشت.

تسلا سرمایه نقد بسیار زیادی دارد، اما اگر با همین وضعیت ادامه بدهد در آگوست سال آینده تمامی این پول ها تمام خواهد شد. حتی بلومبرگ با محاسبه زمان دقیق آن اعلام کرده است که در روز 6 آگوست سال آینده و در ساعت 2.17 صبح تسلا را می توان یک شرکت ورشکسته قلمداد کرد.

تسلا همچنان به پول زیادی نیاز دارد. یکی از بزرگ ترین مشکلات تسلا تولید انبوه مدل 3 است و این شرکت تنها توانسته 260 نسخه در سه ماه سوم سال تولید کند.

تا اینجا اکثر کسانی که این خودرو را پیش خرید کرده اند، سفارش های خود را لغو نکرده اند اما اگر وضعیت به همین منوال پیش برود و کسانی که پیش خرید ها را انجام داده اند، سفارش خود را لغو کنند تسلا بدون تزریق پول قطعا ورشکست خواهد شد.

گرچه پیش فروش 1000 عددی مدل رودستر می تواند 250 میلیون دلار دیگر به این شرکت تزریق کند اما کافی نخواهد بود. این در حالی است که به دلیل قیمت بسیار بالا استقبال از آن بسیار کمتر از مدل 3 است.

در نهایت باید دید که تسلا با تولید انبوه مدل 3 چه می خواهد بکند و اگر توانایی تولید انبوه را نداشته باشد شرکت های بزرگ رقیب همچون اپل و گوگل از همین الان دندان هایشان را برای خرید احتمالی تسلا تیز کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی