ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکاب زنی ۱۰ روزه تا لاس وگاس با کمک دستیار گوگل

نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی لاس وگاس موسوم به CES به زودی برگزار می شود و آنها که به این حوزه علاقه دارند کم کم در حال جمع کردن وسایل سفر هستند تا خود را به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی لاس وگاس موسوم به CES به زودی برگزار می شود و آنها که به این حوزه علاقه دارند کم کم در حال جمع کردن وسایل سفر هستند تا خود را به این رویداد برسانند.

از آن جمله می توان به دوچرخه سواری اشاره نمود که قرار است عازم سفری ده روزه شده تا خود را به لاس وگاس برساند.

این فرد برای سفر خود یک دوچرخه برقی را انتخاب کرده که با کمک دستیار صوتی گوگل کنترل می شود و آنطور که در خبرها آمده بودجه مورد نیاز برای سفر او را نیز گوگل تامین کرده که قصد دارد حضوری پررنگ در بزرگ ترین نمایشگاه سالانه کالاهای الکترونیک مصرفی داشته باشد.

برای این کار از نسل دوم افزونه ای به نام Wheel استفاده شده که چند ماه پیش توسط شرکت سازنده اش یعنی الکترون معرفی شد و هم اکنون نیز با قیمت ۷۹۹ دلار در وبسایت شرکت سازنده پیش فروش می شود. با این حال پیاده سازی Google Assistant روی آن اقدامی کاملا تازه است و این نسخه از Wheel فعلا در مرحله بتا قرار دارد.

در واقع اینطور به نظر می رسد که صرف حضور اسیستنت روی موبایل ها و اسپیکرهای هوشمند برای گوگل رضایت بخش نبوده و به همین خاطر غول جستجوگر بر آن شده تا با عقد قراردادی با شرکت الکترون از آن در حوزه حمل و نقل نیز بهره بگیرد.

جیمز پارکر نایب رئیس این شرکت در مصاحبه با تک کرانچ گفته:

ما ضمن همکاری با گوگل برای یکپارچه سازی اسیستنت تمام تلاش خود را به کار بستیم تا تجربه کاربری را تا حد ممکن ساده نموده و تکنولوژی صوتی را به بهترین شکل ممکن با دوچرخه ادغام کنیم. هم اکنون تکنولوژی ارائه فرامین صوتی در خودروها فراهم است و ما باور داریم که فرصت های زیادی برای استفاده از این تکنولوژی روی دوچرخه ها در اختیارمان قرار دارد.

عملکرد wheel نیز درست مانند دیگر افزونه های ساخته شده برای دوچرخه های متحرک از جلو است و نصب آن نیز طبق اعلام شرکت سازنده تنها چند دقیقه طول می کشد؛ صرفا کافیست آن را به پره های چرخ جلو متصل کرده و بعد سنسور را به یکی از پدال ها وصل کنید.

در وضعیت پیش فرض سیستم از نوعی سنسور برای تشخیص زمان هایی که در سربالایی قرار دارد استفاده می کند و به یاری رکاب زن می آید. می توان با استفاده از اپلیکیشن الکترون نیز سطح کمک آن را شخصی سازی نمود اما حتی زمانی که مانیتور کنترلی روی دسته دوچرخه نصب شده باشد کار کردن با آن در حین حرکت بسیار دشوار است و اینجاست که دستیار گوگل به کمک می آید.

باید اشاره کنیم هیچ میکروفونی روی بورد wheel قرار ندارد (شاید در نسخه های آتی این امکان اضافه گردد) بنابراین همچنان لازم است که از هدست های مجهز به میکروفن همراه آن استفاده نمایید.

با گفتن عبارت OK Google, start bike ride (اکی گوگل، حرکت دوچرخه را آغاز کن) wheel شروع به کار می کند و داده ها را با استفاده از اپلیکیشن الکترون سنجش می نماید.به غیر از این مورد می توانید از اسیستنت برای تغییر سطح کمک سیستم، مشاهده میزان شارژ باتری آن و خواندن اطلاعات به نمایش در آمده حین دوچرخه سواری تان کمک بگیرید.

سفر ده روزه Max Lippe قرار است از ۳۱ دسامبر شروع شود و  Max Lippe از میدان یونیون واقع در منهتن عازم این سفر شود. او طبق برنامه ریزی ها باید روزانه ۱۷ ساعت رکاب بزند تا در نهایت به محل برگزاری CES 2018 برسد. اضافه کنیم که در هر ۸۰ کیلومتر باید wheel شارژ شود و این یعنی در حین سفر لازم است مرتبا کار شارژ آن صورت بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی