ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شارژ بی سیم
تکنولوژی

اپل دو پتنت را شارژ بی سیم دستگاه ها از راه دور ثبت کرده است

به نظر می رسد که فناوری شارژ بی سیم به سرعت در حال پیشرفت است چرا که هفته گذشته تکنولوژی شارژ بی سیم «WattUp» کمپانی «Energous» موفق به دریافت تائیدیه FCC شد و حالا اپل دو ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

به نظر می رسد که فناوری شارژ بی سیم به سرعت در حال پیشرفت است چرا که هفته گذشته تکنولوژی شارژ بی سیم «WattUp» کمپانی «Energous» موفق به دریافت تائیدیه FCC شد و حالا اپل دو پتنت را در این زمینه به ثبت رسانده است.

در پتنت اول فناوری شارژ بی سیم بر اساس یک برنامه زمانی قابل تنظیم موبایل، لپ تاپ، تبلت و دیگر دستگاه های الکترونیکی سازگار را شارژ می کند.

پتنت دوم نیز به چگونگی تعبیه تجهیزات شارژ بی سیم در لوازم خانگی، خودرو و دستگاه های دیگر می پردازد.

این دو سند در خرداد ماه سال جاری به «اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده» ارائه شده و روز گذشته منتشر شده اند.

اگرچه ثبت پتنت لزوما به معنی ارائه یک فناوری نیست با این حال نشان دهنده تمرکز یکی از بزرگترین کمپانی های جهان بر توسعه راه حل های نرم افزاری و سخت افزاری شارژ بی سیم است.

نکته جالب همزمانی انتشار این پتنت ها با دریافت تائیدیه کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا توسط Energous است چرا این کمپانی و اپل از سال 2014 در زمینه شارژ بی سیم با یکدیگر همکاری داشته اند.

آیفون های 8، 8 پلاس و 10 کمپانی کوپرتینویی در حال حاضر نیز از شارژ بی سیم پشتیانی می کنند اما اینکار مستلزم قرار دادن این موبایل ها روی پد شارژ است.شارژ بی سیم اپلبا این حال فناوری WattUp Mid Field شرکت Energous می تواند انرژی الکتریکی لازم برای شارژ دستگاه ها را از فاصله سه متری فراهم کند.

علاوه بر این مدل Near Field این تکنولوژی که در دست توسعه قرار دارد جایگزین کابل های شارژ USB شده و توانایی ارسال امواج الکتریکی تا 10 متر را دارد و این در حالی است که مدل Far Field برد بیشتری نیز خواهد داشت.

باتوجه به این مساله همکاری اپل و Energous می تواند به پیشرفتی شگفت انگیز در محصولات آتی کمپانی آمریکایی به ویژه اسمارت فون های آن منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی