ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صفحه نمایش بدون حاشیه
تکنولوژی

حکمرانی سامسونگ در عرصه تولید نمایشگرهای بدون حاشیه

در سال 2017 موبایل های با صفحه نمایش بدون حاشیه محبوبیت فراوانی در میان کاربران پیدا کردند و حالا آمارهای مؤسسه چینی «Sigmaintell» حاکی از این است که امسال حدود 230 میلیون موبایل مجهز به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

در سال 2017 موبایل های با صفحه نمایش بدون حاشیه محبوبیت فراوانی در میان کاربران پیدا کردند و حالا آمارهای مؤسسه چینی «Sigmaintell» حاکی از این است که امسال حدود 230 میلیون موبایل مجهز به نمایشگرهای مذکور به فروش رسیده اند.

تحقیقات این موسسه شامل مدل های دارای صفحه نمایش با نسبت تصویر 16:9 و 18:9 بوده و بر این اساس سامسونگ در صدر تامین کننده نمایشگرهای موبایل در سال 2017 قرار دارد.

بخش توسعه نمایشگر این کمپانی کره ای موسوم به Samsung Display با تولید 137 میلیون ماژول تمام صفحه و استفاده از آن در محصولات خود کمپانی یا ارائه به تولیدکننده های دیگر 60 درصد از نیاز بازار را تامین کرده است.

این علمکرد فوق العاده مدیون فروش بالای موبایل های گلکسی S8، S8 پلاس، نوت 8 و در کنار آن پنل AMOLED  آیفون 10 است که نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است.صفحه نمایش آیفوناز این نظر هیچ کمپانی دیگری یارای رقابت با سامسونگ را ندارد و شرکت چینی «Tianma Micro-electronics» که در جایگاه دوم این لیست قرار گرفته تنها موفق به عرضه 24 میلیون صفحه نمایش بدون حاشیه با نسبت تصویر بلند شده است.

در رده سوم نیز کمپانی تایوانی «AU Optronics» قرار دارد که 17 میلیون ماژول تولید کرده است.

اگرچه استفاده از نمایشگرهای تمام صفحه و با نسبت تصویر بلند در اوایل سال 2017 شروع شد اما در نیمه دوم این سال به خود اوج رسید.

تحقیقات SigmaIntell حاکی از این است که در شش ماهه اول این سال تنها 30 میلیون اسمارت فون با مشخصات مذکور به فروش رسیده در حالی که در نیمه دوم این میزان با افزایشی چشمگیر رکورد 200 میلیونی را به ثبت رسانده است.

بخش عمده ای از 30 میلیون نمایشگر نیمه اول در سری گلکسی S8 به کار رفته و بخشی از آنها نیز به ال جی G6 راه پیدا کرده اند.

در این سال موبایل های مجهز به نمایشگرهای بدون حاشیه حدود یک پنجم از کل بازار را شامل می شدند اما انتظار می رود که در سال 2018 این میزان به دو برابر برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Khodadadi
    Khodadadi | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    بهترین صفحه نمایس برای گوشی تازه اصلا چشم هارو خسته نمیکنه

  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    چرا اخه چرا چرت مینویسید کدام حکمرانی پیکسل هایی بسیار خطرناک هم برای چشم هم محیط زیست هم بسیار گران اولدها وبرخی از سوپر ال سی دی ها خیلی خیلی بهترن واقعا علمی حرف بزنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی