ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رنو مگان جدید با مشخصات اسپرت وارد بازار می شود

رنو مگان جدید اواخر سال گذشته بود که با پسوند GT و مجهز به موتور قدرتمند دیزلی روانه بازار شد و حالا رنو دوباره قصد دارد با یک موتور جدید هواداران خود را غافلگیر کند با ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۲۹

رنو مگان جدید اواخر سال گذشته بود که با پسوند GT و مجهز به موتور قدرتمند دیزلی روانه بازار شد و حالا رنو دوباره قصد دارد با یک موتور جدید هواداران خود را غافلگیر کند با این تفاوت که این بار اقدام به معرفی یک موتور بنزینی برای رنو مگان کرده است.

این موتور جدید Energy TCe 165 نام دارد و یک موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژر دار است که دارای ۱.۶ لیتر حجم بوده و می تواند ۱۶۳ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۶ هزار دور بر دقیقه و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را در دور موتور ۲۵۰۰ دور بر دقیقه تولید کند.

این پیشرانه جدید رنو مگان در حقیقت نسخه ای ضعیف شده از موتور ۲۰۲ اسب بخاری بنزینی مگان GT است. البته موتور مورد استفاده در رنو مگان GT گشتاور بیشتری نیز دارد به طوری که گشتاور آن ۲۸۰ نیوتن متر است.

این موتور جدید تنها با یک گیربکس آن هم از نوع ۷ سرعته دو کلاچه قابل خریدارای است که رنو این گیربکس را EDC می نامد. این گیربکس جدید از سیستم کلاچ تر استفاده می کند که سبب می شود انتقال نیرو با پایداری بیتری صورت گیرد.

با توجه به مشخصاتی که ذکر شد باید بدانید که مگان جدید می تواند در عرض ۸.۲ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت می رسد.

برای مقایسه بد نیست بدانید که حداکثر سرعت مدل قدرتمند GT معادل ۲۳۳ کیلومتر بر ساعت است. رنو همچنین عنوان کرده است که مگان TCe 165 می تواند مسافت یک کیلومتر را در عرض ۲۹.۱ ثانیه طی کند.

برای کسانی هم که به مصرف سوخت و آلایندگی اهمیت می دهند، باید گفت که مگان جدید با این موتور در هر صد کیلومتر تنها ۶ لیتر بنزین را به طور ترکیبی مصرف می کند و میزان انتشار گاز دی اکسید کربن آن نیز تنها ۱۳۴ گرم در هر کیلومتر است.

رنو در حال حاضر فروش این مدل را در بازار فرانسه آغاز کرده است و این موتور جدید را هم در مدل هاچ بک و هم در مدل استیشن واگن عرضه می کند. بازه قیمتی رنو مگان با این موتور جدید نیز از ۲۹ هزار و ۱۰۰ یورو آغاز شده و به ۳۰ هزار و ۹۰۰ یورو ختم می شود.

رنو مگان

برای کسانی هم که خواهان خودروی قدرتمند تری هستند باید گفت که رنوبه زودی مدل RS مگان جدید را رونمایی خواهد کرد و در اواخر سال ۲۰۱۸ نیز نسخه فوق سریع این خودرو با نام تروفی روانه بازار خواهد شد.

اما در بازار ایران احتمال بسیار زیاد شاهد ارائه یک نسخه اقتصادی تر از مگان مجهز به پیشرانه 1.2 لیتری توربو (مشترک با موتور رنو کپچر) خواهیم بود که احتمالا قدرتی در حدود 120 الی 130 اسب بخار را راهی چرخ های جلو می کند.

رنو مگان

شتاب حدود 10 ثانیه ای و عملکردی نزدیک این موتور به نسل قدیمی مگان به لطف وجود گیربکس 7 سرعته دوبل کلاچ مشترک با رنو تلیسمان اصلاح خواهد شد از این رو می توان گفت که رنو مگان جدید حتی در بازار ایران نیز سدانی با عملکرد قابل قبول خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات رنو مگان جدید در بازار ایران می توانید به این مقاله مراجعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • amir khani
    amir khani | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    قیمت خون پدرشون میزارن

  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    قیمت ماشینو چند چند چند برابر هم میکنن

  • Shahinbarfi
    Shahinbarfi | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    کلا هر ماشینی افتضاح ترینش از نظر قدرت موتور و اپشن ها وارد ایران میشه.بهتر بگم وارد این خراب شده

  • H@m€D
    H@m€D | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    انصافا نسل جدید فیس لیفت های رنو زیباست

مطالب پیشنهادی