ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موزه های اپل
تکنولوژی

به زودی یکی از بزرگترین موزه های اپل در اوکراین تاسیس می شود

اگرچه سابقه اپل به نیم قرن هم نمی رسد اما در کارنامه این کمپانی آنقدر نوآوری و محصول منحصر به فرد دیده می شود که در برخی کشورها مراکزی برای نمایش آنها تاسیس شده و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

اگرچه سابقه اپل به نیم قرن هم نمی رسد اما در کارنامه این کمپانی آنقدر نوآوری و محصول منحصر به فرد دیده می شود که در برخی کشورها مراکزی برای نمایش آنها تاسیس شده و حالا قرار است یکی از بزرگترین موزه های اپل در «کی‌یف»، پایتخت اوکراین تاسیس شود.

انتخاب این شهر به عنوان مرکز موزه این کمپانی کمی عجیب است چرا که نه از نظر اقتصادی و نه فرهنگی چندان توسعه پیدا نکرده است.

علاوه بر این هیچ یک از مراکز عمده اپل نیز در این کشور تاسیس نشده اند، و از سوی دیگر به نظر نمی رسد که استیو جابز نیز به کی‌یف ارتباطی داشته باشد.موزه های اپلبا این حال پاسخ نه سابقه این کمپانی یا بنیانگذار آن بلکه فردی به نام «الکساندر کوزووان» است.

کوزووان یکی از معروف ترین کارآفرینان اوکراینی و مدیرعامل کمپانی MacPaw است که در زمینه توسعه نرم افزارهای مک و سرویس های اشتراک اپلیکیشن از قبیل CleanMyMac و  Setapp فعالیت دارد.

این کمپانی که نزدیک به یک دهه از تاسیس آن می گذرد اکنون حدود 100 کارمند دارد و از موفق ترین استارتاپ های شرق اروپا محسوب می شود.

کوزووان از همان روزهای اول تاسیس MacPaw فضایی را در گوشه اتاقش به محصولات قدیمی اپل اختصاص داده بود.

او پس از اینکه از بسته شدن یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محصولات اپل در نیویورک مطلع شد 47 هزار دلار را برای خرید مجموعه ای از 40 کامپیوتر قدیمی اپل از جمله یک مکینتاش امضا شده توسط استیو وزنیاک و یک کامپیوتر لیسا به آنها پرداخت کرد.

با این حال ورود این کامپیوترها وسخت افزارهای دیگر به اوکراین می توانست مالیات سنگینی را به شرکت تحمیل کند به همین خاطر کوزووان این محموله را به صورت جداگانه و با کمک دوستان و آشنایان به مرور از آمریکا وارد کرد.

علاوه بر این او مجموعه دیگری از محصولات قدیمی کمپانی کوپرتینویی که شامل آیپد، آیفون، آیپاد، پوسترها و ابزارهای تبلیغاتی می شد را از یک فروشنده لهستانی خریداری کرده و به کلکسیون خود اضافه کرد.

حالا کوزووان اعلام کرده که به مناسب ده سالگی تاسیس MacPaw ده پروژه خیریه را راه اندازی می کند و یکی از آنها تاسیس یک موزه رایگان از محصولات کمپانی اپل در کیف است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • agha
    agha | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    این شرکت فقط بیست ساله که اومده

  • shiva
    shiva | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    خوبه دیگه از همه راهی میخواد در آمد زایی کنخ

مطالب پیشنهادی